Nejnovější kolo aktualizací má za cíl zachovat svěží pocit z rychlejšího SUV Audi. Možná se to nezdá jako nejpřirozenější, ale Audi v posledních letech kombinuje „výkon“ a „naftu“ pro většinu své řady s odznakem S. A zatímco SQ7 a SQ8 se od té doby přeorientovaly zpět na benzínové motory, stále oblíbenější SQ5 nadále pije z černé pumpy.
Koncem loňského roku dostalo SUV řadu vizuálních a technologicky zaměřených vylepšení, které se shodovaly s příchodem varianty SQ5 Sportback inspirované kupé, včetně agresivnějšího bodykitu, nových zadních světel OLED, která se různě rozsvěcují v závislosti na aktivním jízdním režimu. V kabině najdeme Audi infotainment systém nejnovější generace.
Důležitější je mechanická oprava, která je zaměřena na zlepšení výkonu a účinnosti pohonného ústrojí V6. Písty z kované oceli nahradily odcházející hliníkové písty, mezichladič přívodu vzduchu byl zkrácen a vstřikovače paliva byly zpřesněny, aby pomohly rychleji budovat plnící tlak. Vylepšen byl také elektrický kompresor 48V mild-hybridního systému, který poskytuje vyšší točivý moment, zatímco se turbodmychadlo navíjí.
Celkový výkon je mírně nižší než u starého vozu na 336 koní, což je pro konkurenty, jako je BMW X3 M40d , mírná nevýhoda, ale točivý moment 516 liber ft je nyní dostupný v mnohem větším rozsahu otáček – a špičkový výkon přichází dříve, také.
Stejně jako dříve je síla přenášena prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky měniče točivého momentu na obě nápravy s dělením vpředu a vzadu v poměru 40:60, přičemž až 70% pohonu lze přenést vpředu nebo 85% dozadu, podle dostupné trakce (nebo jeho nedostatek).
SQ5 sedí o 30 mm níže než standardní Q5, i když náš testovací vůz se obešel bez volitelného vzduchového odpružení, které se nachází na dražším obložení Vorsprung, místo toho jezdil na standardních pružinách s adaptivními tlumiči.
Vylepšení hnacího ústrojí zcela nevymazalo zpoždění turba a navzdory obrovskému výkonu točivého momentu se nemůže rovnat okamžitému posunu EV, ale SQ5 má stále působivý tah. S hmotností něco málo přes dvě tuny to není lehká váha, ale i přes pět sekund bude ve stínu vidět z 0 na 100 km/h.
Převodovka zde také lépe reaguje než sedmistupňová převodovka standardního Q5, která podle svých vlastních podmínek řadí rychle, dokonce i na částečný plyn a v méně dynamických jízdních režimech. Přestože bylo výkonové pásmo rozšířeno, stále není příliš motivace vydat se směrem k hornímu konci rozsahu otáček nebo využít pádla na volantu.
Toto auto je na tom nejlépe jako dálkový křižník, který dokáže dosáhnout rychlosti s minimálním úsilím a malým dramatem. Plynule integrovaný mild-hybridní systém umožňuje dojezd motoru bez motoru v úsporném režimu 965 km.