Atlis Motor Vehicles nedávno představila prototyp svého elektrického pickupu XT, přičemž zopakovala tvrzení o dojezdu 800 kilometrů a 15minutovém dobíjení. Startup, který se doposud ve velké míře spoléhal na crowdfunding, oznámil XT v roce 2019. V té době uvedl, že pickup začne vyrábět hned v roce 2020. Kdy se XT dostane do výroby, zatím není jasné.
XT je založen na platformě Atlis XP, o které společnost uvedla, že bude základem řady vozidel. Atlis dříve uvedl, že verze na 800 km bude začínat na 78 000 dolarech a bude mít tažnou kapacitu 15,8 tuny se závěsem pátého kola/husí krk. Společnost také plánuje nabídnout verze na 480 a 640 km.
Zajímavé parametry
Při odhalení prototypu Atlis uvedl, že XT bude k dispozici s nákladním prostorem velkým 2 a 2,5 metru a frunkem (přední nákladní prostor) o velikosti 18 krychlových stop. Podle společnosti Atlis dostanou přední i zadní nákladní prostor rozstřikovanou vložku, AC zásuvky a USB porty. Navrženo s ohledem na použití vozového parku, XT bude také schopen pojmout servisní tělo a ploché upfity.
Atlis také zmínil konfiguraci pro tři a šest cestujících a také 12,9-palcový dotykový displej s kompatibilitou Apple CarPlay a Android Auto. Zdá se však, že Atlis má před sebou velké technické výzvy. Společnost naznačila pokročilou technologii baterií, ale bude ji muset dodržet, aby dosáhla slibovaného dojezdu na 800km. Rovněž bude muset vybudovat síť 1,5 megawattových stejnosměrných rychlonabíjecích stanic, aby byla pro XT nárokována 15-minutová doba nabíjení.
Atlis také potřebuje financovat výrobu. Společnost Elio Motors dříve vyzkoušela podobný přístup crowdfundingu, ale ani po 12 letech nedokázala dostat svůj tříkolový motor s vysokým mpg do výroby. Nedávno se otočil na elektrický Elio-E. Pokud se Atlis XT dostane do výroby, mohl by být soupeřem těžkých elektrických nákladních vozidel od začínajícího Bollinger Motors nebo GMC Hummer EV a Tesla Cybertruck, které budou pravděpodobně také klasifikovány jako těžká vozidla.