Lamborghini využilo příležitosti Concorso d’Eleganza Villa d’Este, která proběhla na břehu italského jezera Como, k odhalení Countach. Ne, nemluvíme o Countachovi se sídlem v Aventadoru, který debutoval v srpnu na Monterey Car Week v roce 2021, ale o originálním Countach, úplně prvním exempláři.
Právě na mezinárodním autosalonu v Ženevě v roce 1971 byl poprvé odhalen Countach, konkrétně prototyp známý jako Countach LP500. Design Marcella Gandiniho byl tak senzační, že jeho fotografie se staly virálními, a to ještě předtím, než se stal virálním záležitostí, a rychle přicházely objednávky. Bohužel ve spěchu s rozjezdem výroby bylo třeba použít originální prototyp pro nárazové testování v roce 1974 a to, co z auta zbylo, zanedlouho zmizelo.
Rychle vpřed do roku 2017, zákazník blízký Lamborghini se zeptal, zda by oficiální oddělení klasických automobilů automobilky, Polo Storico, mohlo postavit rekreaci originálu. Polo Storico se poté pustilo do shromažďování všech informací, které mělo o autě, včetně zápisů ze schůzek, na nichž se diskutovalo o projektu, a také současných informací od lidí, kteří na něm dokonce pracovali. Pirelli byla také zásadní při poskytování historických archivních materiálů k obnově pneumatik použitých na originálu, známém jako Cinturato CN12.
Nejprve byly zahájeny práce na vnitřní struktuře, která byla u prototypu zcela odlišná od konstrukce trubkového rámu používaného u produkčních modelů. Poté byl vytvořen kov pro panely karoserie za použití tradičních metod příklepu a válcování. Největší výzvou bylo vytvořit přesný objem vozu, a proto tým použil 3D skeny Countach LP400 nesoucí VIN končící na 001, první sériový model. Podobný postup byl pak použit i pro interiér.
Pro všechny součásti byly použity originální náhradní díly po ruce nebo renovované součásti z původních Countachs. V opačném případě muselo Polo Storico postavit součásti od nuly a znovu použít původní dokumenty, kde to bylo možné kvůli autenticitě. Pokud jde o tento odstín žluté, Polo Storico se spoléhalo na archivy PPG. Díky tomu bylo možné znovu vytvořit přesné složení původní žluté, známé jako Giallo Fly Speciale.
Právě teď není jasné, zda je Lamborghini ochotna postavit další exempláře pro ty, kteří mají dostatečně hluboké kapsy, aby si mohli dovolit pravděpodobné vyúčtování požadovaného vozu. Poukážeme na to, že do projektu bylo zařazeno více než 25 000 hodin práce.
Je zajímavé, že to není jediná rekreace dlouho ztraceného konceptu nebo prototypu z pera Gandiniho. V roce 2019 obnovilo BMW koncept Garmisch z autosalonu v Ženevě v roce 1970. Koncept, který pomohl ovlivnit design původní řady 5 představené o dva roky později, také zmizel krátce po svém debutu.