› Druhý model značky ŠKODA postavený na platformě MQB-A0-IN, která je speciálně vyvinutá pro indický trh
› V nabídce jsou dva výkonné a úsporné motory TSI
› Až šest airbagů a mnoho asistenčních systémů
› Koncern Volkswagen investuje celkem jednu miliardu eur do projektu INDIA 2.0, za který zodpovídá společnost ŠKODA AUTO

ŠKODA SLAVIA

Po modelu KUSHAQ představí ŠKODA AUTO v tomto roce ještě druhý vůz své modelové ofenzívy, určený pro indický trh. Nová ŠKODA SLAVIA rozšíří paletu sedanů české automobilky o další model ze segmentu A0. Vůz nabízí velkorysý prostor typický pro značku ŠKODA a dva výkonné a úsporné motory TSI. Součástí rozsáhlé bezpečnostní výbavy je až šest airbagů a mnoho asistenčních systémů. Koncern Volkswagen investuje do projektu INDIA 2.0, za který zodpovídá společnost ŠKODA AUTO, celkem jednu miliardu eur.

Jméno nového sedanu připomíná počátky firmy Laurin & Klement v Mladé Boleslavi. Od roku 1896, tedy rok po jejím založení, začali Václav Laurin a Václav Klement úspěšně prodávat svá první společně navržená jízdní kola pod obchodním názvem SLAVIA. Nová ŠKODA SLAVIA tak opět představuje začátek nové éry, tentokrát na indickém trhu. Jméno vozu tímto vzdává hold počátkům společnosti ŠKODA AUTO.

Kompaktní, prostorný vůz s emocionálním vzhledem

Délka nového vozu ŠKODA SLAVIA činí 4 541 mm*, šířka 1 752 mm* a výška 1 487 mm*. Rozvor je 2 651 mm*. Díky kompaktním vnějším rozměrům se ŠKODA SLAVIA skvěle hodí do indických velkoměst. Zároveň je však díky velkorysému vnitřnímu prostoru typickému pro vozy ŠKODA ideálním společníkem pro rodiny.

Více komfortu a vysokou bezpečnost zajišťuje mnoho asistenčních systémů

Nová ŠKODA SLAVIA nabízí vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti. Cestující ve voze chrání až šest airbagů, mezi které patří airbag řidiče a spolujezdce a na přání dodávané hlavové a boční airbagy vpředu.

Výkonné, celosvětově osvědčené motory TSI s nízkou spotřebou

Pro nový model ŠKODA SLAVIA jsou v nabídce dva výkonné a úsporné motory TSI, které se pyšní suverénními jízdními výkony a vysokou efektivitou. Základním motorem je tříválcový 1,0 TSI s výkonem 85 kW (115 k)*. Čtyřválcový motor 1,5 TSI má výkon 110 kW (150 k)*. Oba motory se pojí s pohonem předních kol a ŠKODA SLAVIA je standardně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou. Pro motor 1,0 TSI je na přání dodávána šestistupňová automatická převodovka, přičemž motor 1,5 TSI lze na přání kombinovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento motor je rovněž vybaven aktivním řízením válců (ACT) – systém vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce a snižuje tak spotřebu.

Speciální kamufláž je výsledkem indické designérské soutěže

Kamufláž nového vozu ŠKODA SLAVIA navrhl indický designér Shreyas Karambelkar. V rámci vypsané designérské soutěže dorazilo do společnosti ŠKODA AUTO India v Púně více než 200 návrhů a pět z nich bylo vybráno do finálového kola. Vítězný design zvolila porota ve složení Gurpratap Boparai, generální ředitel společnosti ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited, Zac Hollis, vedoucí ŠKODA AUTO India, a Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO. Designér Shreyas Karambelkar vyhrál výlet do Prahy a setkání s Oliverem Stefanim.

Projekt INDIA 2.0: Investice ve výši jedné miliardy eur, míra lokalizace až 95 %

ŠKODA AUTO je z pověření koncernu Volkswagen v Indii zodpovědná za aktivity značek ŠKODA, Volkswagen, Audi, Porsche a Lamborghini. Více než 25 modelů tak pokrývá požadavky různých segmentů trhu i cenových kategorií. Cílem koncernu Volkswagen je díky projektu INDIA 2.0 dlouhodobé posílení pozice značek ŠKODA a Volkswagen na indickém trhu. Do roku 2025 chtějí tyto dvě značky v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu dosáhnout společného tržního podílu ve výši 5 %.

Celkem byla do projektu INDIA 2.0 investována jedna miliarda eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje nových modelů určených pro objemové segmenty indického trhu. ŠKODA AUTO zřídila v závodě v Púně novou výrobní linku platforem MQB-A0-IN. Úroveň lokalizace tak dosahuje až 95 %. Technický vývoj platformy probíhal v Technologickém centru v Púně. Ve střednědobém horizontu plánuje ŠKODA AUTO vývoz vozů vyráběných v Indii také na další růstové trhy.