VW potvrzuje plány v nadcházejících letech na přeměnu závodu ve Wolfsburgu na výrobu elektromobilů s plány na vybudování ID.3 a Project Trinity EV. Baterie Salzgitter a další závody související s bateriemi budou založeny do samostatné společnosti, přičemž VW plánuje zajistit si pro sebe více aspektů výroby baterií.
Tento týden Volkswagen učinil řadu zásadních rozhodnutí, pokud jde o vývoj elektrických vozidel v nadcházejících letech, a kromě plánů na spuštění samostatné společnosti na výrobu baterií vyčlenil na toto úsilí přibližně 89 miliard EUR. Automobilka také odhalila podrobnosti o svých plánech převést více svých závodů na výrobu EV, přičemž v nadcházejících letech bude klást mnohem větší důraz na zvýšení výkonu elektrických vozidel.
VW myslí své plány vážně
Pro začátek, Volkswagen upevnil plány na přeměnu svého historického závodu ve Wolfsburgu na výrobu elektromobilů a v roce 2024 zde zahájí kompletní montáž ID.3, aby držel krok s poptávkou, kterou současný závod ve Zwickau nemusí plně sloužit. VW také plánuje výrobu luxusního elektrického sedanu Project Trinity ve Wolfsburgu od roku 2026.
„Dáme závodu ve Wolfsburgu novou identitu s naší vizí pro rok 2030,“ řekl generální ředitel VW Herbert Diess. “Naším cílem je vytvořit mezinárodně udržitelnou lokalitu s efektivním řízením skupiny, dvěma elektrickými výrobními závody a nejmodernějším výzkumným a vývojovým centrem a založit a rozšířit další obory orientované na budoucnost.”
Automobilka také odhalila plány na plnou přeměnu svého hannoverského závodu na výrobu elektromobilů, která bude zahrnovat také projekt Artemis — úsilí VW o technologii autonomního řízení zaměřené konkrétně na budoucí elektrická vozidla. Hannoverský závod bude také vyrábět autonomní MOIA a ID.
Volkswagen také upustil od několika náznaků ohledně elektromobilů ve vzdálenější budoucnosti a odhalil, že plně elektrifikovaný bruselský závod bude od roku 2026 vyrábět Audi Q8 e-tron. Závod v Lipsku bude mezitím vyrábět dva elektrické modely Porsche založené na architektuře PPE. Španělská divize VW bude hrát roli také v nadcházejících plánech elektrifikace, s plány na výrobu kompaktních EV v Martorell a elektrických SUV v Pamploně od roku 2025. Tato vozidla budou vyráběna pro značku SEAT a další značky koncernu VW.
Tento týden se Volkswagen také zavázal, že ze Salzgitteru, který je již místem pro výzkum baterií, udělá samostatnou společnost na výrobu baterií, což bylo naznačeno v minulých měsících.
“Za tímto účelem dnes dozorčí rada schválila založení evropské společnosti, která bude spojovat všechny aktivity skupiny související s bateriemi a v budoucnu usnadní zapojení třetích stran,” uvedla automobilka. “Nová společnost bude také dohlížet na strategická partnerství s Umicore, 24M a Vulcan Energy.”
Vytvoření samostatné jednotky na výrobu baterií bylo jedním z nejvýznamnějších událostí, které automobilka odhalila tento týden, protože v posledních několika měsících vzrostl tlak na naplánování silné reakce na Teslu v Evropě, která se chystá uvést na trh svůj první evropský závod přímo u Berlína.
Nárůst tržního podílu Tesly mezi elektromobily v Evropě dokonce minulý měsíc urychlil regionální politickou krizi v Dolním Sasku, domově VW, poté, co se v publiku rozšířily komentáře generálního ředitele VW Herberta Diesse o možné ztrátě pracovních míst ve Wolfsburgu v důsledku převahy Tesly. Německá média minulý měsíc vyvolala politický dopad a krátkodobou krizi vedení ve VW.
Diess tuto krizi ustál, jak se ukázalo tento týden, a zůstal ve své pozici generálního ředitele automobilky, přičemž jedním z nejbezprostřednějších výsledků bylo intenzivnější zaměření na elektrická vozidla v nadcházejících letech.
“89 miliard eur v příštích pěti letech jen v budoucích technologiích, jako je elektromobilita a digitalizace – to je jasný závazek. Takto může být strategie New Auto velkým úspěchem,” řekl Stephan Weil, ministerský prezident státu Dolní Sasko a člen dozorčí rady Volkswagen AG. „Skutečnost, že se 21 miliard eur investuje do dolnosaských závodů ve Wolfsburgu, Hannoveru, Braunschweigu, Salzgitteru, Osnabrücku a Emdenu, je dalším znamením, že globální koncern Volkswagen se hlásí ke svým kořenům v Dolním Sasku. To nás těší. Silný signál k zajištění přibližně 130 000 pracovních míst.”
Celkově se zdá, že Volkswagen zdvojnásobuje své úsilí o urychlení svého přechodu na výrobce EV a již nyní nabízí větší škálu elektrických modelů než Tesla, i když Tesla je stále něčím, co manažery VW drží v noci vzhůru. Zdá se, že poslední kolo plánování, podrobně popsané tento týden, upevnilo plány na věnování větších investic a pozornosti výrobním závodům EV v Evropě, navíc k vybudování centra výroby baterií, které zajistí další aspekty řetězce výroby baterií.