Vstup BMW na trh s plně elektrickými vozidly teprve začíná. BMW i4 a iX jsou jeho první salvy. Čistě akumulátorová verze sedanu řady 7, která se pravděpodobně bude jmenovat i7, bude představena příští rok. V roce 2025 německá automobilka konečně uvede na trh novou specializovanou platformu EV nazvanou Neue Klasse, která podpoří podstatně více EV. BMW, stejně jako všechny automobilky, si uvědomuje, že jít ekologicky je nezbytné, ale chce posunout technologie šetrnou k životnímu prostředí na ještě vyšší úroveň.
Recyklace na prvním místě
Generální ředitel BMW Oliver Zipse v německy psané publikaci Merkur.de uvedl, že recyklace se pro jeho společnost stala nejvyšší prioritou a uvedl, že nová auta by mohla být v budoucnu ze 70 až 80 procent recyklovatelná.
“Lidstvo spotřebuje každý rok kolem 100 miliard tun surovin, z nichž téměř všechny jsou odebírány z horní vrstvy země,” řekl. “Z důvodů udržitelnosti, ale také z ekonomického hlediska v tom nemůžeme pokračovat donekonečna.”
Loni v září na mnichovském autosalonu, oficiálně nazvaném IAA, BMW ukázalo 100% recyklovatelný i Vision Circular Concept , s náhledem budoucích plánů a nápadů. V současnosti mohou nová vozidla využívat pouze asi 30 procent recyklovaných materiálů, což je číslo, o kterém BMW pevně věří, že se musí zvýšit. Nadcházející architektura Neue Klasse to chce zlepšit.
“Dnes máme ve vozidle 30procentní podíl recyklovaného materiálu,” dodal Zipse. “S novou třídou a naší další architekturou vozidel se posouváme k 50 procentům. A perspektivně si umím představit dokonce 70 nebo 80 procent.”
Zipse dále zdůraznil, že hlavní roli v recyklovatelnosti hraje samotný dodavatelský řetězec. Navrhování vozů pro tento účel není největší překážkou, ale spíše schopnost získat potřebné komponenty. Proto BMW začalo úzce spolupracovat se svými dodavateli, aby jim pomohlo překonat tyto překážky. Nestane se to ze dne na den, ale máme podezření, že během několika desetiletí se nová vozidla vyrobená s alespoň 70 procenty recyklovatelných dílů stanou běžnou praxí, alespoň pro BMW.