Korejské automobilky oznámily plány na příštích osm let s řadou nových elektrických modelů a expanzí na nové trhy. Hyundai říká, že do roku 2030 uvede na trh 11 nových elektrických modelů, včetně modelu v novém segmentu vozidel, ve kterém v současnosti nekonkuruje. Zatím nevíme, který segment to je. Genesis získá do roku 2030 šest nových modelů: dva osobní vozy a čtyři SUV.
Kia do roku 2027 prodá 14 elektromobilů s plány na dva elektrické pickupy, i když ne všechny tyto nové elektromobily od Hyundai a Kia jsou určeny k tomu, aby se dostaly na všechny trhy.
Zajímavé plány
Prodej Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6, prvních specializovaných broušených elektrických vozidel od dvou korejských automobilek, probíhá, ale nové elegantní modely jsou jen začátek. Nedávno Hyundai a Kia oznámily aktualizované plány pro nadcházející desetiletí, včetně řady elektrických vozidel v nových segmentech trhu.
Do roku 2030 Hyundai uvede na trh 11 nových elektromobilů: tři sedany, šest SUV a lehký užitkový vůz. Hyundai také říká, že bude „jeden nový typ modelu“, ale nešel do konkrétních údajů, mohlo by to být cokoli od elektrické verze pickupu Santa Cruz až po malý elektrický modul, jako je Renault Twizy. Jedním ze sedanů bude Ioniq 6, který se bude inspirovat konceptem Prophecy a začne se prodávat letos, zatímco jedním z SUV bude produkční verze konceptu Ioniq 7, která se do showroomů dostane v roce 2024. Ty jsou podle všeho globální plány, takže načasování a modelová sestava pro USA bude pravděpodobně jiná.
Luxusní odnož Hyundai Genesis přidá v příštích osmi letech šest nových modelů – dva „osobní vozy“, přičemž Genesis nespecifikuje, že půjde o sedany a čtyři SUV. První SUV bude Elektrifikovaný GV70, který bude uveden na trh letos, a od roku 2025 bude každý nový Genesis elektrifikovaný.
Kia mezitím uvede na trh dva elektromobily ročně, protože do roku 2027 dokončí řadu 14 elektrických vozidel. Budou dva elektrické pickupy – Kia popisuje jeden jako „dedikovaný“ EV pick-up a jeden jako „strategický model pro rozvíjející se trhy“.
Kia také uvede na trh základní elektromobil, zatímco EV9, jehož koncept byl představen minulý rok, je stále připraven na představení v roce 2023. EV9 bude první Kia, která bude vybavena autonomním systémem AutoMode společnosti, který bude podle Kia k dispozici u všech nových modelů uvedených na hlavní trhy do roku 2026.
Po 576 hp EV6 GT plánuje Kia rozšířit řadu vysoce výkonných GT na všechny modely své nadcházející elektrické řady. Kia si také klade za cíl stát se lídrem na trhu účelových vozidel, počínaje koncem tohoto roku modelem nazvaným Niro Plus. Na základě nové generace SUV Niro bude Plus optimalizován pro taxislužby a služby přivolání.
V roce 2025 Kia uvádí, že uvede na trh své první specializované účelové vozidlo jezdící na skateboardové EV platformě, označované jako „středně velké“, a poté rozšíří řadu na všechny velikosti pro vozidla, která mohou fungovat jako „alternativa k veřejné dopravě nebo lze dokonce použít jako mobilní kanceláře.”
Hyundai tvrdí, že se do roku 2030 zaměřuje na celosvětový prodej EV na téměř 1,9 milionu kusů ročně a 7procentní podíl na trhu EV. Kia říká, že v roce 2030 usiluje o prodej 1,2 milionu EV a předpovídá, že 80 procent jejích prodejů EV bude pocházet z Koreje, Číny, Evropy a Severní Ameriky, přičemž EV budou představovat 45% podíl na prodejích Kia v těchto regionech. Hyundai také říká, že vytvoří integrovanou modulární architekturu jako evoluci platformy E-GMP, na níž stojí Ioniq 5, EV6 a Genesis GV60 , která bude standardizovat bateriové systémy a motory spolu s podvozkem pro budoucí elektromobily.