Společnost General Motors nedávno podala patentovou přihlášku na nastavení portu s duálním nabíjením, které by mohlo pomoci získat maximum z bateriového systému Ultium v elektrických pickupech automobilky. GM vyvinulo dvouvrstvou baterii, která se již používá v GMC Hummer EV a je určena pro nadcházející Chevrolet Silverado EV a GMC Sierra EV. Navrhované nastavení by mohlo poskytnout větší flexibilitu v tom, jak jsou tyto dvě vrstvy nabíjeny.
Podrobnosti o patentu
Použitím řady ovladačů a přepínačů, stejně jako vestavěné schopnosti sady fungovat jako dvě různé sady v sérii nebo paralelně, aplikace popisuje různé scénáře nabíjení pro dvouvrstvá vozidla.
Pro srovnání, v GMC Hummer EV 12 jsou bateriové moduly zapojeny do série, aby tvořily jednu vrstvu, která je funkčně samostatnou baterií. Tato vrstva je připojena paralelně k další stejné vrstvě se stejným počtem modulů. V Hummeru EV to zvyšuje kapacitu baterie o více než 100 kwh s 800voltovým nabíjením pro využití rychlejšího 350kw stejnosměrného rychlonabíjecího hardwaru.
GM uvádí, že jeden nabíjecí port by mohl být nakonfigurován pro nabíjení 800 voltů nebo 400 voltů, zatímco druhý port by byl připojen k druhé vrstvě sady a byl by omezen na 400 V. Systém je mohl zapojit do série a současně nabíjet horní i spodní vrstvu na 800 V pouze pomocí prvního portu. Nebo by mohl nabíjet obě vrstvy na 400 voltů jejich paralelním připojením.
Třetí konfigurace by izolovala dvě vrstvy a nabíjela je jednu po druhé, poznamenal GM. Alternativně může být druhý port použit pro nabíjení příslušenství na 400 V, zatímco vozidlo pokračuje v nabíjení na 800 V. To by mohlo umožnit nákladním automobilům GM pohánět nástroje nebo jiné vybavení během nabíjení. Ford inzeroval svůj F-150 Lightning jako mobilní zdroj energie, ale má pouze jeden nabíjecí port, a proto to nemůže udělat.
GM také poznamenal, že přidáním dalšího přepínače by bylo možné upgradovat druhý nabíjecí port na 800 voltů. Ilustrace předložená s patentovou přihláškou ukazuje oba porty vedle sebe – uspořádání, které má pravděpodobně větší smysl pro flotilová vozidla nabíjená ve firemních garážích než osobní vozidla, kterým by pravděpodobně prospěl port na každé straně.
Není jasné, zda GM skutečně uvede do výroby porty pro duální nabíjení, ale na cestě jsou další nákladní vozy s dvouvrstvými bateriemi. Očekává se, že Chevy Silverado EV a GMC Sierra EV se objeví na trhu v roce 2023 jako modely pro rok 2024 .