Maserati nedávno poskytlo první pohled na divoký závodní vůz, který společnost připravuje na základě supersportu MC20. V současné době jezdí pod kódovým označením Project24 a traťový vůz nebyl vyvinut tak, aby splňoval jakékoli závodní předpisy, což znamená, že konstruktéři byli při tvarování vozu bez jakýchkoliv omezení. Výsledkem je design, který je přinejmenším extrémní.
Skvostný pohled a ještě úchvatnější parametry
Pod karoserií vyrobenou na míru z uhlíkových vláken je stejná karbonová vana vyvinutá společností Dallara, která se nachází v MC20, ale zde je rozšířena o ochrannou klec homologovanou FIA. Motor, 3,0litrový V-6 s dvěma turbodmychadly, je také vypůjčen z MC20, ale s výkonem nastaveným na 730 koní oproti 621 koním u MC20. Klíčovým vylepšením byla nová turba.
Mezi další prvky výbavy patří 6stupňová sekvenční převodovka s pádly řazení, nastavitelné aero, nastavitelné odpružení, lehká okna Lexan, brzdy Brembo a 18palcová kovaná kola se středovým zámkem. Maserati vůz stále vyvíjí, ale očekává, že bude mít suchou hmotnost nižší než 1250 kg.
Maserati plánuje nabídnout kompletní program postavený na Project24. Bude zahrnovat kurzy školení řidičů, zkušenosti s tratí a logistickou podporu. Project24 bude postaven v omezeném provozu, i když Maserati přesně neřeklo, jak omezený běh bude. Společnost také neuvedla, kdy bude vůz skutečně dostupný.
I když to ještě nebylo potvrzeno, „24“ v kódovém názvu vozu by mohlo naznačovat, že Project24 je testovací lože pro plánovanou závodní verzi MC20 navrženou pro závody ve 24hodinových závodech, jako je 24 Hour Le Mans nebo 24. Hour Daytona.
Před odhalením MC20 Maserati uvedlo, že plánuje závodit s vozem a že vůz byl „přirozenou evolucí“ předchozího MC12, který závodil ve FIA GT během roku 2000. Vzhledem k tomu, že Ferrari příští rok opustí třídy GT mistrovství světa vytrvalostních závodů, aby se soustředilo na prvotřídní třídu Hypercar s novým závodním vozem Hypercar Le Mans , je možné, že Maserati zaplní prázdnotu se závoďákem MC20 GT.