Volkswagen Group nedávno odhalil prototyp létajícího taxíku vyvinutý divizí automobilky v Číně. VW Group popisuje vozidlo jako „dron pro cestující“ a uvedl, že byl navržen pro vertikální vzlet a přistání a plně elektrický pohon. Byl také navržen pro autonomní let, což znamená, že nebudete potřebovat pro řízení pilota.
V plánu jsou zkušební lety
Je to ještě brzy, protože vozidlo je stále pouze ověřovacím modelem, proto jeho označení V.MO. V plánu je provést první zkušební lety koncem tohoto roku, aby pomohly dále vylepšit design před tím, než bude vylepšený prototyp vzlétnout koncem léta 2023.
Vozidlo má osm rotorů pro vertikální zdvih a dva pro horizontální let. Cílový dosah je až 200 km při přepravě maximálně čtyř cestujících a jejich zavazadel. VW Group považuje službu zpočátku za prémiovou nabídku pro jednotlivce nebo malé skupiny, které chtějí ušetřit čas na výlety ve městech, jako je letištní provoz nebo mezi velkými městy.
Vývoji pomáhá několik čínských partnerů včetně Hunan Sunward Technology, dceřiné společnosti výrobní skupiny Sunward se sídlem v Hunanu. Společnost se specializuje na vývoj a prodej leteckých produktů se zaměřením na lehká sportovní letadla.
Mnoho společností odhodilo klobouk do ringu městské letecké mobility, segmentu, u kterého se očekává, že v blízké budoucnosti rychle poroste. Mezi ty nejpozoruhodnější patří Hyundai Motor Group, Lilium, Mercedes-Benz a Geely podporované Volocopter a Joby Aviation podporované Toyotou.
Značky koncernu VW Audi a Porsche také ukázaly koncepty létajících taxíků, ale zdá se, že odpovědnost převzala mateřská společnost. Automobilka v roce 2020 založila projekt Vertical Mobility jako součást zastřešující strategie prozkoumat nové koncepty plně elektrické a udržitelné mobility.
Zatímco relativně cenově dostupné, plně elektrické létající taxíky se staly pro mnoho společností vzkvétajícím cílem, protože hledí do budoucnosti a představují způsoby, jak zmírnit dopravní zácpy ve městech a snížit patovou situaci, mnoho předpisů a logistických úvah stále stojí v cestě. Regulační orgány musí ještě doladit vzdušný prostor a pravidla provozu a samotná technologie není zcela připravena k výrobě.