Společnost Alpine odhalila novou verzi čtyřválcového sportovního vozu A110 R inspirovanou motoristickým sportem, která se vyznačuje extrémnějším stylem a úpravami zaměřenými na jízdu na trati.
Zajímavé parametry
Zatímco A110 byl již podle moderních standardů pérovou váhou, Alpine se oholil o dalších 34 kg, aby snížil pohotovostní hmotnost na 1082 kg, je tedy o několik set kg lehčí než Boxster a Cayman. Kapota z uhlíkových vláken, přepracovaná s průduchy, které zlepšují aerodynamickou účinnost, ušetří 2,9 kg, zatímco unikátní kola z uhlíkových vláken eliminují dalších 12,5 kg. Zadní okno bylo také nahrazeno kusem z uhlíkových vláken s otvory pro přívod vzduchu pro přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1,8 litru.
Ten čtyřpotomek dává 300 koní, stejně jako standardní A110, a posílá ty poníky dozadu přes sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Motor také chrlí točivý moment 251 liber-stop a Alpine tvrdí, že A110 R dosáhne rychlosti 100 km/h za 3,9 sekundy, o několik desetin rychleji než tamer A110s. Model R je posazen o 0,4 palce níže a lze jej snížit o dalších 0,4 palce díky nastavitelným tlumičům, zatímco stabilizátory a pružiny jsou také tužší. A110 R má také semi-slick pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 připravené na trať a brzdný výkon je posílen díky novým upínačům Brembo s vylepšeným chladicím systémem.
Aerodynamika byla přepracována, aby zvýšila přítlak a zároveň snížila odpor, a Alpine tvrdí, že využila technologii větrného tunelu svého týmu Formule 1. Širší a propracovanější difuzor vyrobený z uhlíkových vláken a skelných vláken vyčnívá na obou stranách vertikální koncové desky, které izolují difuzor od „špinavého“ vzduchu vycházejícího ze zadních kol. Zatímco zadní křídlo má stejný tvar jako standardní vůz, je umístěno dále vzadu a na úchytech s labutím krkem, které pomáhají snížit vztlak. Boční zástěry z uhlíkových vláken také pomáhají aero efektivitě a dodávají modelu A110 R více rostlinný vzhled. Zadní část generuje o 30 kg větší přítlak při maximální rychlosti ve srovnání s A110 S Aero Kit, ale Alpine také říká, že aerodynamický odpor se snížil o pět procent, což pomohlo zvýšit uváděnou maximální rychlost na 285 km/h.
Uvnitř je A110 R vybaven sedadly Sabelt z uhlíkových vláken a připoutá své pasažéry šestibodovým pásem. Modrá barva na vnějšku vozu – stejný odstín jako u závodníka Formule 1 – zdobí dveře, které také obsahují červené madla dveří. Zbytek kabiny je pokryt mikrovlákny a bity z uhlíkových vláken, zatímco informační a zábavní systém obsahuje telemetrický systém pro analýzu technických údajů.