Porsche bylo v minulém roce spatřeno při testování vysoce výkonného 911 Safari, ale toto není toto vozidlo. To, na co se díváte, je speciálně vyvinutý terénní vůz 911 postavený pro boj s nejvyšší sopkou světa, chilskou Ojos del Salado, jejíž vrchol je ve výšce 6893 metrů nad mořem.
Unikátní vůz pro unikátní úkol
Porsche postavilo dva robustní 911, oba založené na Carrera 4S. Byly řízeny týmem vedeným vytrvalostním závodníkem a dobrodruhem Romainem Dumasem, aby prozkoumali limity 911. Dumas a jeho tým dosáhli výšky 6006 metrů, což je působivé vzhledem k řídkému vzduchu a nízkým teplotám. Největší výšky, které kdy vozidlo dosáhlo, bylo, když dvojice Mercedes-Benz Unimog v roce 2020 vyjela na sopku. Tenkrát se vozy dostaly do výšky je 6694 metrů. Toto číslo je výškový rekord pro stoupání dosaženého kolovým vozidlem.
Hlavním inženýrem 911 byl Michael Rösler, který měl za úkol vyrobit nízko posazené sportovní auto, jako je 911, schopné zvládnout skalnatý a zledovatělý terén svahů sopky. Motor vozu, 3,0litrový plochý 6 s dvojitým turbem o výkonu 443 koní, si již dokázal dobře poradit s řídkým vzduchem, který je asi o polovinu hustší než vzduch na hladině moře. V důsledku toho se hlavní pozornost soustředila na úpravy navržené pro zvládnutí nerovného terénu.
Klíčovou úpravou byly portálové nápravy, které zvýšily světlou výšku na téměř 14 palců a vyžadovaly montáž rozšířených podběhů kol. Sedmistupňová manuální převodovka 911 zůstává, ale dostala nižší převodové poměry, aby bylo možné při nízkých rychlostech přesné a jemné sešlápnutí plynu. Nové poměry také dobře fungují s velkými terénními pneumatikami, které byly podle Porsche namontovány.
Porsche také nainstalovalo zařízení zvané Warp-Conneter. Zařízení přizpůsobené motoristickému sportu umožňuje konstantní zatížení kol i při extrémních pohybech podvozku a v důsledku toho zlepšuje trakci. Přibyly také uzávěrky diferenciálů a systém steer-by-wire.
Kvůli bezpečnosti byly vozy vybaveny ochrannými klecemi, karbonovými sedadly, postroji a navijákem. Byla také instalována ochrana podvozku vyrobená z aramidových vláken, která umožňovala klouzání přes kameny.
Zatímco Porsche neplánuje uvést do výroby takto odolný model 911, očekává se, že automobilka v blízké budoucnosti uvede na trh schopnější verzi. Prototypy spatřené ve volné přírodě měly vyšší světlou výšku a pevné zadní křídlo.