Už jsou to více než tři roky, co Koenigsegg sundal kryty z modelu Gemera, čtyřmístného hypercaru generujícího 1700 koní z 3válcového motoru a trojice elektromotorů. Od té doby se objevila nová skupina elektrických hypercarů s výkonem dosahujícím až 2000 koní, včetně Lotusu Evija s výkonem 2011 koní, který je nejvýkonnějším sériovým vozem na světě. Koenigsegg na ně brzy zareaguje z osvědčeného motoru V-8.
Pokoření maximálního výkonu
Vzhledem k tomu, že se začne vyrábět koncem roku 2024, bude Gemera nabízena s dostupným V-8, který se ve spojení s hybridním systémem bude chlubit kombinovaným výkonem 2 300 k při provozu na palivo E85, uvedl Koenigsegg při oznámení dokončení velkého rozšíření závodu známého jako Gripen Atelier v sídle společnosti ve švédském Ängelholmu.
„Jsme nadšeni, že můžeme slavnostně otevřít Gripen Atelier a oznámit uvedení klientské specifikace Gemera, skutečně přelomového megavozu,“ uvedl v prohlášení Christian von Koenigsegg, generální ředitel a zakladatel Koenigsegg. -Series verze, klientská specifikace Gemera nastavuje nová měřítka pro průmysl.”
Gemera byla původně odhalena s 2,0litrovým turbo-3 spojeným se třemi elektromotory a firemní technologií Direct Drive nahrazující převodovku, která spoléhá na hydraulickou spojku spojující motor se zbytkem hnacího ústrojí. Přímý pohon debutoval v hypercaru Regera společnosti Koenigsegg.
Od odhalení Gemery vyvinul Koenigsegg kompaktní 9stupňovou lehkou převodovku, která dokáže měnit rychlostní stupně, aniž by bylo nutné přeřazovat jednotlivé rychlostní stupně mezi aktuálním a požadovaným. Vynechává také setrvačník a spojku, což podle Koenigsegga „zvyšuje“ zapojení a požitek řidiče.
Převodovka Light Speed Transmission, která se nyní objeví v modelu Gemera, debutovala v hypercaru Jesko, jehož turbodmychadlem přeplňovaný 5,0litrový motor V-8 je nabízen jako alternativa ke standardnímu řadovému tříválci Gemera. Uvádí se, že náklady na upgrade jsou velmi statných 400 000 $.
Aby se Light Speed Transmission a V-8 vešly do stísněných hranic Gemera, byly vyžadovány některé úpravy. Pamatujte, že auto má také čtyři sedadla, pohon všech čtyř kol a zavazadlový prostor pro čtyři příruční kufry. Motor V-8 byl vyměněn za tzv. Hot-V konstrukci, kde jsou výfukové trubky přesunuty do horní části motoru mezi řady válců. Převodovka byla také navržena tak, že „obtéká“ část motoru, v tom, co Koenigsegg pokřtil Light Speed Tourbillon Transmission, což je název vypůjčený od mechanismu tourbillon používaného u špičkových hodinek.
„Než jsme přišli s lehkou převodovkou Tourbillon, nebylo možné uvěřit, že bychom mohli na Gemeru umístit konfiguraci V-8 s motorem uprostřed, vzhledem k velkému prostoru pro cestující ve srovnání s kompaktními rozměry Gemera,“ řekl von Koenigsegg.
Tím ale změny nekončí. Koenigsegg od té doby vyvinul mnohem výkonnější verzi svého elektromotoru. Nová jednotka, nazvaná Dark Matter, vyvíjí 800 hp oproti staršímu elektromotoru Quark s výkonem 335 hp. Znamená to, že je použit pouze jeden motor Dark Matter, který nahrazuje tři motory Quark, které byly součástí původního návrhu, díky čemuž je hnací ústrojí lehčí a menší než dříve.
Standardní 2,0litrový turbo-3 vyvine špičkových 600 koní a ve spojení s motorem Dark Matter o výkonu 800 koní generuje kombinovaný výkon 1400 koní. Rozhodněte se pro V-8, který sám o sobě vyvine 1500 koní a s motorem Dark Matter se kombinovaný výkon zvýší na 2300 koní.
S dříve oznámeným výkonem 1 700 koní Koenigsegg uvedl, že Gemera poskytne zrychlení 0-100 km/h za 1,9 sekundy a rekordní rychlost na 400km/h. S novou variantou V-8 Koenigsegg slibuje zrychlení a výrazně se zlepší výkon, i když žádná čísla nebyla zveřejněna.
Mezi další změny Gemera patří použití konvenčních bočních zrcátek místo zrcátek s kamerou, jak bylo uvedeno dříve, aby byly splněny požadavky v USA. Vůz bude nabízen také s firemním paketem Ghost s vysokým přítlakem. Výroba bude omezena na 300 kusů, které byly bezpochyby už všechny prodány.