Toyota před pár měsíci udělala nemyslitelné, když odhalila výkonově orientovanou variantu Prius. Na tomto obrázku je pouze koncept 24h Le Mans Centennial GR Edition, ale nová zpráva z Japonska tvrdí, že se chystá pikantní produkční model. Portál Best Car spekuluje, že bude založeno na verzi Prime, což by znamenalo plug-in hybridní nastavení. Standardní model již dává zdravých 220 koní, což je 99 koní navíc oproti svému předchůdci.
Čím vůz překvapí?
Toyota má v RAV4 Prime výkonnější pohonnou jednotku s kombinovaným výkonem 302 k, ale elektrifikované SUV používá větší 2,5litrový motor. Podle zprávy se má Prius GRMN držet svého 2,0litrového mlýna. I tak by k získání tohoto odznaku GRMN byl nutný výrazný nárůst síly oproti běžnému Prime. Točivý moment není zmíněn, ale toto číslo by pravděpodobně vzrostlo daleko za 139 liber-stop standardního Prius Prime.
Když už mluvíme o badgingu, zdá se trochu zvláštní přeskočit „horkou“ verzi GR a skočit rovnou na GRMN. Nebylo by to však poprvé, kdy by supermini Yaris předchozí generace dostalo úpravu GRMN bez varianty GR. Japonská značka má několik úrovní produktů značky Gazoo Racing, počínaje GR Sport omezeným na kosmetické úpravy a minimální změny hardwaru.
Best Car tvrdí, že potenciální Prius GRMN by těžil z dalších vylepšení kromě pohonné jednotky. Kromě typických změn na karoserii, brzdách a zavěšení mohly mít „ G azoo Racing Masters of Nürburgring “ lepší strukturální tuhost díky dodatečným bodovým svařovacím bodům a štědřejšímu použití strukturálních lepidel . Není tam žádné slovo o tom, zda Prius GRMN bude mít AWD nebo ne, ale měli bychom zdůraznit, že Prime je pouze FWD.
Není jasné, kdy má Prius GRMN vyjít, ale neočekáváme to v dohledné době vzhledem k tomu, že model páté generace je jen asi rok starý. Pro Toyotu by dávalo větší smysl představit Supra GRMN jako první, za předpokladu, že se skutečně pracuje na nové vrcholné verzi kupé.