Toyota na Japan Mobility Show odhalila FT-Se, malý sportovní vůz se dvěma sedadly a bez spalovacího motoru. Hideaki Iida, projektový manažer Gazoo Racing Design Group a muž, který koncept napsal, oznámil, že produkční verze by mohla dorazit po roce 2026. Mohla by mít dokonce simulovanou manuální převodovku.
Čím vůz překvapí?
FT -Se má duální motory, z nichž jeden pohání přední nápravu a druhý zadní kola pro nastavení AWD s předpětím zezadu. Tyto motory čerpají šťávu ze „speciální“ baterie třetí generace, pro kterou bude chlazení představovat výzvu během plánovaného horkého kola na Nürburgringu.
Zelené peklo je jednou z nejdelších závodních tratí na světě, protože uspořádání Nordschleife je dlouhé 20,83 kilometru. Uspořádání používané pro 24hodinový vytrvalostní závod je ještě delší, na 25,3 kilometru. Hlavní inženýr FT-Se Fumihiko Hazama řekl, že společnost už má na mysli cílový čas na kolo, který zatím nechce prozradit.
“Chlazení baterie kolem Nürburgringu bude velmi obtížné. Je těžké jezdit po dlouhé trati, což zvyšuje teplotu baterie. Chlazení bude důležité pro výkon tohoto vozu. Pro jeho rychlost.”
Odhadl, že zrychlí z 0 na 100 km/h za tři sekundy, takže sprint z 0 na 96 km/h by mohl klesnout pod hranici tří sekund. Naprosto se předpokládá, že dosáhne rychlosti 250 km/h. I když váha auta zůstává záhadou, Hazama nám dává naději, že to nebude moc. Nová baterie, namontovaná nízko ve středu vozu, je údajně lehčí než ta, která se aktuálně používá.
Karoserie bude používat kombinaci plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), hliníku a oceli. V ideálním případě je cílem udělat FT-Se „lehkým a tuhým zároveň“ a zároveň integrovat nějaké chytré aero triky, včetně velkého difuzoru pro extra přítlak. Pokud jde o umístění modelu v řadě, Hideaki Iida řekl, že sportovní vůz není spojen s revivalem MR2 nebo elektrickou Suprou.