Slyšeli jste o společnosti s názvem Zeekr? Pokud je to úplně poprvé, co vidíte její název napsaný, vše, co o ní potřebujete vědět, je, že je výrobcem prémiových elektrických vozidel a je vlastněna Geely, stejnou firmou, která také vlastní Volvo. Ještě důležitější je, že společnost Zeekr, která byla založena v roce 2021, posouvá hranice, pokud jde o design vozidel, pomocí nápaditých, extravagantních a modernistických konceptů a sériových vozidel. A je to jedna z mnoha čínských značek, která to dělá.
Čínské elektromobily mění hru
Ukazuje se, že tento nový designový trend považuje Porsche za pozitivní vývoj v tomto odvětví, protože jeho šéf designu Michael Mauer nedávno přiznal, že mění hru pro obecně konzervativnější staré výrobce automobilů z Evropy.
„Tyto startupy, které nemají žádné dědictví, mohou dělat věci úplně jinak,“ řekl Mauer Bloombergu v nedávném rozhovoru. “Jako designér to považuji za pozitivní věc, protože to činí osoby s rozhodovací pravomocí – tj. správní radu – otevřenější.”
Co je ale cílem, když dojde na některé z ikonických jmenovek Volkswagenu a Porsche? Je zřejmé, že musí provést přechod do nové éry osobní mobility, kde budou soutěžit s nově příchozími, jako jsou Zeekr, Nio, Li Auto, Xpeng a další nové společnosti z Číny. Mauer to vyjadřuje více metaforickým způsobem:
“Vždycky mám v hlavě obrázek tohoto kamene, který hodíš do budoucnosti.” Otázka je, jak daleko to hodím? Zasáhnout přesně to sladké místo, jít dostatečně daleko do budoucnosti, ale ne příliš daleko, je skutečnou výzvou.“
Navzdory skutečnosti, že čínský trh je s těmito novými místními EV stále náročnější, Porsche má v zemi dobré výsledky. Během prvních šesti měsíců roku dodala stuttgartská firma v Lidové republice 43 832 vozů, což představuje meziroční nárůst o 8 procent. Taycan, jediný elektrický model Porsche, který se dnes prodává, zaznamenal nárůst o 46 procent ve srovnání s první polovinou roku 2022. Ve skutečnosti je Čína v současnosti jediným největším trhem nových vozů Porsche na světě.