Pagani v listopadu představilo roadsterovou verzi hypercaru Imola a zároveň uspořádalo významnou obchodní událost: asijsko-pacifický start modelu Utopia. Zakladatel Horacio Pagani se premiéry zúčastnil se svým synem Christopherem a dvojice odpovídala na otázky zástupců médií a řekla Bloombergu, že elektrický hypercar od Pagani v dohledné době nepřijde. Proč? Myslíme si, že všichni znáte odpověď.
Proč nechce stavět elektroauta?
Především díky velkorysému použití uhlíkových vláken má nová Imola Roadster váhu 1259 kg, než přidá všechny potřebné tekutiny. Pokud jde o hmotnost, tato čísla jej řadí do ligy supermini, ale je zřejmé, že se jedná o mohutný schopný hypercar s motorem V12 pod kapotou.
Nízká hmotnost ve skutečnosti vždy patřila mezi nejdůležitější přednosti vozidel Pagani a přechod na bateriové elektrické pohonné ústrojí, řekl Horacio, bude mít negativní dopad na hmotnost vozu a celkový výkon . “Je to tak odlišné, že ztrácíte trochu legrace,” řekl Horacio publikaci.
Loni v létě zpráva od Autocar tvrdila, že Pagani opustilo výzkumné úsilí EV, které začalo v roce 2018. Horacio však řekl, že automobilka bude nadále investovat do elektrických technologií a vyvíjet baterie a elektromotory pro použití v budoucnu. Zdá se ale, že ještě chvíli potrvá, než společnost vydá hypercar s nulovými emisemi.
Během asijsko-pacifického debutu Utopie v Hongkongu Horacio také diskutoval o automobilovém průmyslu z globálnější perspektivy. Byl dotázán na čínský průmysl EV a řekl, že „ceny aut jsou levnější než evropské značky, a proto musí výrobci evropských vozů věnovat velkou pozornost a vynaložit velké úsilí, aby se pokusili zůstat na tomto specifickém trhu a zůstat konkurenceschopný.”
Země má v současnosti největší trh EV na planetě a Horacio věří, že „pro čínské značky v segmentu EV existuje spousta příležitostí a ve skutečnosti to dělají velmi dobře, pokud jde o produkty a ceny“.