Když Mini loni představilo nový Cooper 3-Door Hardtop, ukazovalo pouze elektrické modely E a SE. Až nyní dostává hatchback spalovací motory. Neexistují žádné diesely, místo toho nejmenší auto BMW Group díky dvojici benzinových pohonných jednotek.
Co od nových modelů očekávat
Základní model se jmenuje Cooper C a dostane přeplňovaný 1,5litrový tříválcový motor o výkonu 154 koní a točivém momentu 170 liber-stop (230 Newtonmetrů). Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy. Krok k modelu Cooper S a Mini vás odmění větším přeplňovaným 2,0litrovým čtyřválcem s výkonem 201 koní a 221 lb-ft (300 Nm), který zkrátí čas sprintu na 6,6 sekundy. Ti, kteří chtějí více průraznosti, si budou muset počkat na další model JCW , i když vám Mini při uvedení na trh prodá novou vnější výbavu JCW, která má všechny efekty, ale nic navíc.
V závislosti na Mini, které si vyberete, je na výběr několik 16- až 18palcových kol, čtyři barvy střechy a tříbarevná gradientní úprava střechy pro model Favored, pokud je vybrána možnost Multitone Roof. Interiér má stejný 9,4palcový OLED infotainment z elektrických modelů a naštěstí Mini neodstranilo všechny fyzické ovládací prvky. Na přepínací liště pod kruhovým displejem je k dispozici parkovací brzda, volič převodovky, tlačítko start/stop a ovladač hlasitosti.
Se zadními sedadly se do něj vejde 210 litrů zavazadel nebo po sklopení lavice 800 litrů. Mini hodlá uvést na trh kabrioletovou verzi nejnovějšího Cooperu spolu s praktičtějším pětidveřovým hatchbackem. Půjde o poslední vlnu modelů ICE před tím, než BMW Group na konci dekády opustí auta na benzín.
Nové Coopery C a Cooper S budou na rozdíl od elektrických Cooperů E a SE v Oxfordu. Tyto dva modely vyrábí v Číně Spotlight Automotive – společný podnik mateřské společnosti Mini BMW Group a Great Wall Motor. Elektrický poklop vyrobený ve Velké Británii neuvidíme dříve než v roce 2026 spolu s dalším malým crossoverem Aceman.