Stejně jako nový Aston Martin Vantage GT3, který točil kola na Rolex 24 v Daytoně, byl tam i další Vantage GT4. Vy jste ho ale takhle vidět nemohli, protože stále nosil nějaké chytré převleky, aby skryl alespoň některé změny. Nyní je čas, aby se do centra pozornosti dostal nový závodní vůz Vantage GT4.
Závodní vůz je téměř shodný s produkčním modelem
Vzhledem k tomu, že předpisy GT4 vyžadují, aby závodní vozy byly úzce svázány s produkčními modely, nejnovější Vantage zaměřený na trať se příliš neliší od svého pouličního sourozence. Ve skutečnosti Aston Martin říká, že Vantage GT4 sdílí přibližně 80 procent svých mechanických a konstrukčních součástí se silničním vozem, včetně hliníkového podvozku, motoru, převodovky a většiny panelů karoserie. Vzadu si všimnete křídla specifikace GT4, velkého splitteru vpředu a odvětrávané kapoty pro lepší proudění vzduchu. Tyto změny podle Aston Martin zvyšují přítlak a snižují odpor ve srovnání se starým Vantage GT4.
Když už mluvíme o proudění vzduchu, větší chladič pro lepší chlazení. K brzdám se také dostává více vzduchu. Sedí za 18palcovými koly, což je velký krok dolů oproti 21palcovým na silničním voze. Vantage GT4 vypadá lépe s menšími koly – štíhlejší a jen o něco horší. Je pravda, že celkové změny aerodynamiky by mohly zatemnit naši vizi.
Věci jsou z velké části stejné i pod kůží. Pokud jde o odpružení, GT4 má nastavitelné tlumiče a více nastavitelnosti pro nastavení odklonu. Není zde žádná zmínka o hardwarových změnách u 4,0litrového V8 s dvěma turbodmychadly, ale je provozován speciální závodní ECU od Bosch Motorsport. Aston Martin instaluje ladění na míru a něco podobného je provedeno s osmistupňovou automatickou převodovkou. Technicky je uvnitř stále osm zubů, ale softwarové přemapování uzamkne horní dva a deaktivuje automatické řazení. Těch šest, které zbyly, se posune ručně pomocí pádel na kole.
Největší změny přicházejí v kokpitu, který vypadá zcela přeměněný pro závodní povinnosti. Digitální displeje nahrazují standardní výbavu a nóbl středová konzola je dávno pryč, vyplněná karbonovou krabicí obsahující různé ovládací prvky. Ochranná klec a protipožární systémy jsou samozřejmými požadavky, ale kromě toho je to z velké části stejný Aston Martin Vantage, který si můžete koupit u místního prodejce.
„Nový Vantage GT4 je do značné míry evolucí předchozího vozu,“ řekl Adam Carger, šéf vytrvalostního motorsportu Aston Martin. „Užší synergie mezi programy silničních a závodních vozů Aston Martin umožnily společnosti AMR využít vylepšení nového silničního vozu Vantage pro zvýšení rychlosti a efektivity při zachování základních kvalit, díky nimž je odcházející GT4 tak populární u týmů a jezdců.“
Po svém závodním debutu v Daytoně Aston Martin tvrdě pracuje na plnění rozkazů pro závodní týmy. V letošním roce je plánována výroba více než 40 Vantage GT4.