Může to vypadat jako běžná Honda CR-V, ale dvě víčka palivové nádrže označují její plug-in hybridní nastavení. Obvykle by to znamenalo, že jedním z nich je, že palivová nádrž napájí spalovací motor. Toto CR-V však nemá klasický motor. Místo toho kombinuje nastavení palivových článků s baterií. Ano, CR-V bylo navrženo s plug-in vodíkovým nastavením.
2025 Honda CR-V e:FCEV
Kompaktní SUV, propagované jako „jediné elektrické osobní vozidlo s palivovými články vyrobené v Americe“, má poměrně komplikovaný název: 2025 Honda CR-V e:FCEV. Motivaci zajišťuje vpředu uložený elektromotor o výkonu 174 koní a točivém momentu 229 liber-stop. Nádrž na stlačený vodík má kapacitu 4,3 kilogramu pro dojezd s certifikací EPA 434 km. Pokud jde o samostatnou 17,7 kilowatthodinovou baterii, má dostatek šťávy na odhadem EPA 46 km.
Verze e:FCEV, která se připojuje k běžným turbo a hybridním modelům, těží z obousměrného nabíjení jako některé běžné plug-in hybridní a bateriové elektromobily. Dodává se s napájecím konektorem, který se připojuje k 110voltové zásuvce a poskytuje maximální výkon 1 500 wattů. Tato šikovná funkce dokáže oživit domácí spotřebiče, kempingové vybavení, elektrické nářadí a dokonce i přenosnou klimatizaci.
Protože rozložení hmotnosti je odlišné, Honda říká, že zcela přeladila zavěšení obou náprav. CR-V e:FCEV používá vpředu vzpěru MacPherson a vzadu víceprvkovou. Bylo nám řečeno, že zadní boční tuhost je o 10 procent vyšší a zadní torzní tuhost o 9 procent oproti modelům se spalovacím motorem. Kromě toho jsou zde nové tyče stabilizátoru, tlumiče a pružiny.
CR-V e:FCEV je prvním modelem Hondy, který využívá druhou generaci svého modulu palivových článků, který se vyrábí v Michiganu a byl vyvinut ve spolupráci s General Motors. Je propagován jako účinnější, odolnější, rafinovanější a cenově výhodnější než jeho předchůdce. V porovnání se zaniklým Clarity Fuel Cell se náklady na výrobu palivového článku snížily o dvě třetiny.
Honda vyvinula určité úsilí, aby vizuálně oddělila vodíkovou verzi od stávajících modelů CR-V. Změnily se přední blatníky a nárazník, částečně černé víko zavazadlového prostoru, čirá zadní světla a 18palcová černá litá kola s 10paprskovým designem. Pod vozidlem má e:FCEV plně uzavřenou podlahu pro lepší proudění vzduchu a zlepšení účinnosti.
Zatímco běžné CR-V je pro modelový rok 2024 nabízeno v šesti úrovních výbavy, plug-in vodíkový model bude pro rok 2025 k dispozici výhradně jako Touring. To znamená, že má ve standardní výbavě všechny vychytávky, od elektricky nastavitelných vyhřívaných předních sedadel až po zvukový systém Bose s 12 reproduktory. Získáte také dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaný volant, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru a podložku pro bezdrátové nabíjení. Standardem je 9palcový dotykový displej a 10,2palcový digitální přístrojový štít, stejně jako bezdrátová kompatibilita s Apple CarPlay a Android Auto.