Pověsti byly pravdivé – Bugatti dává do svého dalšího hypercaru motor V16. Náhrada Chironu má přerušit kryt v červnu. Pro usnadnění čekání zveřejnili vykukové z Molsheimu video se zvukem motoru zalitého uhlíkovými vlákny. Jak již dříve naznačili představitelé společnosti, spalovací motor bude součástí hybridního pohonného ústrojí.
Bugatti ukázalo lákavé video
Bugatti prozatím nechce poskytnout další podrobnosti. Předchozí zprávy naznačovaly, že nový motor byl vyvinut společností Cosworth s masivním zdvihovým objemem 8,3 litru. Může být dokonce přirozeně nasávaný, což by nebyl šok, protože video naznačuje vysokootáčkový motor.
Někteří říkají, že se točí k křiklavým 9 000 otáčkám za minutu a spolupracuje se třemi elektromotory, které poskytují kombinovaný výkon 1 800 koní. Jediným potvrzeným faktem však je, že pohonným ústrojím je hybridní V16, takže tyto další detaily berte s rezervou. Více oficiálních informací by mělo být zveřejněno v měsících, které vedou k velkému debutu v červnu.
Stojí za zmínku, že Bugatti si před mnoha měsíci pohrávalo s myšlenkou ještě šílenějšího motoru. V září 1999 se Chiron 18/3 vrazil na frankfurtský autosalon s kolosálním 6,3litrovým W18, který byl také použit v sedanu EB 218 z roku 1999 . Nebude to první sériové auto s motorem V16 od té doby, co se této pocty dostalo Cadillacu V-16 z roku 1930. Americká luxusní značka se k této myšlence vrátila v roce 2003 konceptem Sixteen. O rok později rozhoupal koncept Rolls-Royce 100EX také V16. Devel Sixteen také slíbil V16, ale to auto stále chybí v akci. Abychom nezapomněli, existovaly prototypy BMW řady 7 Goldfisch a Bentley Mulsanne s V16. Snad nejznámějším vozem s V16 byl Cizeta-Moroder V16T z roku 1991.
Kromě motoru se očekává, že francouzský hypercar bude spíše zcela novým modelem než evolucí Veyronu a Chironu. Bude to poslední model, který napsal ředitel designu Bugatti Achim Anscheidt. Budoucí modely, které dorazí po nástupci Chironu, bude navrhovat tým pod vedením Franka Heyla.
Přestože nás od světové premiéry dělí jen pár měsíců, bohaté zákazníky toužící usednout za volant čeká dlouhé čekání. Výroba a dodávky se chystají začít až v roce 2026, protože Bugatti má plný talíř s roadsterem Mistral a pouze dráhovým Bolide. Toto jsou poslední dva vozy s motorem W16, ale to neznamená, že nadcházející model byl kousnut chybou v downsizingu. Šestnáct válců bude přeskupeno pro vůz, který slibuje, že bude „nesrovnatelný v každém detailu“.
Následovník Veyronu a Chironu je nabízen jako „čisté ztělesnění DNA Bugatti, vytvořené nejen pro současnost, nebo dokonce budoucnost – ale pour l’éternité (na věčnost).