Protože všechno dobré jednou skončí, Bentley letos v létě vyřadí svůj ikonický motor W-12. Batur Cabrio je poslední hurá pro dvanáctiválcového monstra. Ale co přijde potom? Zmenšená a elektrifikovaná alternativa, samozřejmě.
Vlajková loď zvaná Ultra Performance Hybrid
Bentley oznámilo nový „Ultra Performance Hybrid“ jako svou vlajkovou loď pohonného ústrojí. Hybridní uspořádání, které nahrazuje úctyhodný 6,0litrový motor s dvojitým přeplňováním, je založeno na benzínovém motoru V-8. Navzdory tomu, že má o čtyři válce méně, nová jednotka slibuje větší výkon – ale pouze s elektromotorem. Bentley říká, že kombinovaný výkon překročí 740 koní dostupných u Batur, což je také dalších 89 koní oproti modelům Flying Spur Speed a Continental GT Speed.
Přesné množství točivého momentu není uvedeno, ale číslo bude mít čtyři číslice. Bentley mluví o 1000 newtonmetrech, což vychází na 738 liber-stop. Ve srovnání s odcházejícím W-12 bude k dispozici v širším rozsahu otáček. Připomeneme vám, že Batur má točivý moment 738 lb-ft od 1 750 do 5 000 otáček za minutu.
Bentley zmiňuje, že Ultra Performance Hybrid bude jeho „nejdynamičtější a nejcitlivější“ pohonnou jednotkou všech dob. Bude také „nejefektivnější“ díky hybridní technologii. Nespecifikovaná baterie bude dobrá na 80 km elektrického dojezdu. Tento údaj je založen na cyklu WLTP, takže ekvivalentní hodnocení EPA bude pravděpodobně nižší.
Nový hardware, nabízený jako hybrid V-8 zaměřený na výkon, nebude prvním elektrifikovaným zařízením od Bentley. 2,9litrový hybrid V-6 existuje již léta. V Flying Spur je tato konfigurace PHEV ohodnocena dohromady na 536 koní a 553 lb-ft.
Bentley použije svůj Ultra Performance Hybrid v nové rodině „denních superaut“ bez W-12. Starý motor byl postaven na 105 000 exemplářů za posledních 20 let, během kterých získal téměř o 40 procent vyšší výkon. Spotřeba paliva klesla o 25 procent, ale cílem nového hybridního motoru V-8 je poskytnout ještě vyšší účinnost.
Plně elektrická budoucnost Bentley byla posunuta zpět. Automobilka původně plánovala nabízet pouze EV od roku 2030, ale novým cílem je rok 2033. První model s nulovými emisemi má navíc zhruba roční zpoždění. Nyní je naplánováno, že bude odhalen na konci roku 2026 a k zákazníkům se dostane v roce 2027.
Bentley není jedinou špičkovou značkou z koncernu Volkswagen, která postupně ustupuje od velkoobjemových motorů. Audi už zabilo V-10 tím, že vyřadilo supersportovní vůz R8. Lamborghini bude následovat později v tomto roce s náhradou Huracan, která bude obsahovat plug-in hybrid V8. Společnost Sant’Agata Bolognese však stále má velkou V-12 v Revueltu.
VW před několika lety vyřadil dieselový motor V-8 z Touaregu, stejně jako Bentley, když přestal vyrábět Bentaygu poháněnou TDI, která byla vybavena stejným 4,0litrovým motorem s dvojitým přeplňováním. Bugatti zabíjí Chiron a jeho mocnou W-16, ale příští hypercar z Molsheimu místo něj rozhýbe nově vyvinutý hybridní motor V-16 .