Motor od Bentley W-12 pokračuje ve svém rozlučkovém turné. Jedno z jeho posledních využití je v Baturu, pojmenovaném po kráterovém jezeře v Kintamani na ostrově Bali v Indonésii. Je to v podstatě droptop verze kupé Batur uvedená na trh v roce 2022, ale ještě exkluzivnější. Kabrio je omezeno na 16 kusů, zatímco model s pevnou střechou byl vyroben v 18 exemplářích.
Poslední modely s dvanáctiválcem
Ačkoli to není poslední Bentley, které rozhýbe 6,0litrový motor s dvěma turbodmychadly, Batur Convertible patří mezi úplně poslední modely s dvanáctiválcovým motorem. Používá dosud nejúčinnější iteraci W-12, která nabízí ohromující výkon 740 koní a točivý moment 737 liber-stop. Jak se dalo očekávat, kabrio odpovídá gruntu dodávanému kupé. Masivní motor bude vyřazen někdy v létě.
Ctihodný motor TSI existuje již více než 20 let, během nichž získal téměř o 40 procent vyšší výkon, zatímco spotřeba paliva klesla o 25 procent. Všechen ten šmrnc je směrován na silnici přes osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku dokonale ušitou na míru okázalému grand toureru. Inženýři Bentley vytvořili celý výfukový systém Akrapovič z titanu, a to včetně těch obrovských 3D tištěných koncovek výfuku.
Všechny oficiální obrázky ukazují Batur Cabrio se složenou střechou, ale víme, že za sedadly je schovaná měkká střecha. Spuštění nebo zvednutí střechy pouhým stisknutím tlačítka trvá pouhých 19 sekund. Postup lze provést pouze tehdy, když vozidlo jede rychlostí do 50 km/h. Automobilka z Crewe slibuje nekonečné možnosti personalizace přizpůsobením každého centimetru vozu.
Bentley nabízí vůz výhradně s dvoumístným uspořádáním, zatímco Continental GT Cabrio je praktičtější, protože pojme zadní cestující. Ve srovnání s kupé s aktivním zadním spoilerem má nový derivát s nekonečným prostorem nad hlavou integrovaný ducktail spoiler. 22palcová kola mají jiný design a nyní je k dispozici kryt zavazadlového prostoru, který ve složeném stavu zakrývá látkovou střechu.
Ultraluxusní britská značka říká, že tento prototyp Batur Convertible Car #0 je stejně luxusní jako následné sériové vozy. Nosí nápadný saténový lak s leskem Vermillion v kombinaci s lesklými akcenty z uhlíkových vláken. Uvnitř jsou vložky z růžového zlata, které ladí s vaším iPhonem. Luxusní kabina s přiměřeným podílem konvenčních tlačítek, trojitým ciferníkem ze staré školy a analogovými hodinami se podobá Continentalu GT Convertible.
Bentley zůstává ohledně cen kousavý, ale Batur Cabrio určitě stojí minimálně 2,1 milionu dolarů, které si značka Volkswagen Group účtovala za vyprodané kupé. To je docela prémie vzhledem k tomu, že Continental GT Speed Convertible začíná na 330 000 $.
Ačkoli W-12 bohužel odejde a V-10 Huracan/R8 bude brzy následovat, VW má stále velkoobjemové motory. Revuelto s V-12 má před sebou dlouhou životnost, zatímco Bugatti se chystá představit nový hypercar V-16, který nahradí Chiron.