Poté, co Porsche Taycan dostalo počátkem tohoto roku komplexní aktualizaci v polovině cyklu, se zdá spravedlivé, aby sesterský model následoval. Pozdravte Audi E-Tron GT 2025, které dostává řadu aktualizací pro odemknutí většího výkonu, rychlosti nabíjení a dojezdu. V budoucnu budou na výběr tři různé verze: S E-Tron GT, RS E-Tron GT a vlajková loď RS E-Tron GT Performance.

Technické specifikace

Nově přidaný nástavec řady přebírá roli nejvýkonnějšího sériového vozu Audi vůbec. Disponuje ohromným výkonem 912 koní, ale stále se drží za monstrem, kterým je Taycan Turbo GT s výkonem 1 019 koní. Kromě toho, že je to nejvýkonnější auto, které nese legendární Čtyři prsteny, je také nejrychlejší. K dosažení rychlosti 100 km/h za hodinu potřebuje pouhé dvě a půl sekundy – stále o dvě desetiny sekundy pomalejší než Porsche.

Nižší příchutě nejsou zrovna pomalé nebo slabé. RS E-Tron má 845 koní při sprintu za 2,8 sekundy, zatímco základní E-Tron má 671 koní při běhu za 3,4 sekundy. Modely s označením RS dosahují maximální rychlosti 250 km/h, zatímco základní výbava bude mít o něco nižší rychlost 244 km/h. Všechny tři obsahují dvoumotorové nastavení umožňující pohon všech kol. Audi říká, že konfigurace s jedním motorem a pohonem zadních kol se neplánuje.

Kromě nově nabyté rychlosti dostane elektrický sedan vylepšenou sadu baterií. Využitelná energetická kapacita vyskočila z 84,0 kilowatthodin na 97,0 kilowatthodin, přičemž hmotnost klesla o 9 kg. Baterie však stále váží 625 kg. O baterii se můžeme podělit o další dobré zprávy, protože nyní podporuje maximální nabíjecí výkon 320 kilowattů oproti předchozím 270 kilowattům. V ideálních podmínkách nabíjení se baterie nabije z 10 na 80 procent za 18 minut. Dojezd EV na dojezd 280 km trvá pouhých 10 minut.

Baterie není jediným kusem hardwaru, který snížil hmotnost, protože zadní elektromotor je přibližně o 10 kg lehčí než dříve. Pokud toužíte po efektivitě, budete chtít přeskočit modely RS a získat základní S. Audi nabízí maximální dojezd 608 km, ale mějte na paměti, že je to podle cyklu WLTP. Ekvivalentní hodnota EPA bude pravděpodobně nižší.

Dokonce i vstupní bod do řady dostává nově vyvinuté dvoukomorové dvouventilové vzduchové odpružení. Toto aktivní nastavení dokáže snížit vůz o 2,1 až 3 palce během několika sekund, aby se maximalizoval komfort při přejíždění nerovností. U RS E-Tron GT Performance má odpružení vyhrazený výkonový režim přizpůsobený použití na trati.

Přestože E-Tron GT stále vypadá, jako by pocházel z budoucnosti, je zde několik pěkných přikývnutí minulosti. Například 21palcová kovaná kola přebírají ta z konceptu Audi Avus Quattro z roku 1991. Uvnitř je digitální přístrojovka RS E-Tron GT Performance s bílým motivem odkazujícím na RS2 Avant z roku 1994.