Toto není další derivát Bugatti Chiron. Určitě je tu nápadná podobnost se starým hyperautem s pohonem W-16, ale tohle je úplně nová bestie. Monokok je nový. Odpružení je nové. A zcela jistě nová je hybridní pohonná jednotka V-16. Pozdravte vlajkovou loď nové generace Bugatti s výkonem 1800 koní, Tourbillon.
Čím toto monstrum zaujme?
Předchozí zprávy o motoru byly pravdivé — jedná se o 8,3litrové monstrum, které se točí na 9 500 otáček za minutu a dává 1 000 koňských sil bez jakýchkoli turbodmychadel. Cosworth pomohl vyvinout zvíře s přirozeným nasáváním, které váží pouhých 251 kg, přestože je výrazně větší než W-16, které nahrazuje. K dispozici je také točivý moment 664 liber-stop, ale větší zájem je zde o druhé polovině hnacího ústrojí Tourbillonu.
Mluvíme o hybridní asistenci. Přední e-náprava nese dva elektromotory, přičemž třetí motor je umístěn vzadu a pomáhá roztáčet zadní kola. Centrálně namontovaný akumulátor s kapacitou 25 kWh dodává energii a přidává k mixu 800 koní. Kombinovaný výkon je 1800 koní a za předpokladu, že zakázkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 mají dostatečnou přilnavost, Tourbillon dosáhne rychlosti 100 km/h za pouhé 2,0 sekundy.
Ale to není správná metrika k vyjádření skutečného výkonu Tourbillonu. Pod plným plynem je 200 km/h dosaženo za přibližně 5,0 sekund. 300 km/h dorazí za pouhých 10 sekund. Maximální rychlost 380 km/h dosáhne za méně než 25 sekund, pokud nemáte nainstalovaný speciální Speed Key. Když je Tourbillon aktivován, drží své obrovské zadní křídlo shrbené, zatímco rychlost stoupá až na 444 km/h.
Nejnovější Bugatti neztrácí nic tím, že se stalo hybridem, kromě trošky váhy. Ano, navzdory baterii a elektromotorům Bugatti říká, že Tourbillon je lehčí než Chiron. Může také křižovat po městě bez použití tohoto elegantního motoru V-16. Ve skutečnosti může jít za město s odhadovaným dojezdem EV 60 km. U elektrické energie není žádná zmínka o rychlosti a Bugatti není připraveno mluvit o době nabíjení. Ale používá 800voltový systém.
Znalci hodinek poznají tourbillon jako mechanické bity používané ve vysoce kvalitních hodinkách pro zvýšení přesnosti. Bugatti vidí svůj Tourbillon jako velké, nadčasové dílo mechanické dokonalosti. To se snadno ukáže, když otevřete elektricky ovládaná dvířka a uvidíte úžasný analogový interiér. Tři velké číselníky umístěné na volantu zobrazují vše od rychlosti po otáčky motoru, množství paliva, teplotu motoru a další. V dohledu není žádná obrazovka.
Měřidla byla navržena a vyrobena hodináři Switch a jsou trvale připevněna ke sloupku řízení, takže při otáčení volantem zůstávají nehybná. Mezitím ve středové konzole najdete řadu hliníkových spínačů, otočné voliče a páku z jediného krystalu, která spouští V-16. Účelem toho všeho je dodat Tourbillonu nadčasový vzhled, ale v horní části středové konzoly je skrytá digitální obrazovka. Na povel se otočí a umožní řidiči mimo jiné přístup k Apple CarPlay.
Co se týče designu, ten nemá chybu u Bugatti. Exteriér ve stylu Chironu se vyznačuje speciálním difuzorem, který začíná hned za kabinou pro cestující, prakticky skrytý před zraky. Otvory pod světlomety pomáhají přivádět vzduch do velkých bočních otvorů. Podkovovitá mřížka přivádí vzduch k chladičům a zároveň zvyšuje přítlak. Aktivní zadní křídlo se může vysunout nahoru a sloužit jako vzduchová brzda. A to vše jezdí na zcela novém víceprvkovém zavěšení, které je o 45 procent lehčí ve srovnání s kostmi Chironu.
„Vývoj Bugatti Tourbillon byl na každém kroku veden 115 lety historie Bugatti a slovy samotného Ettore Bugattiho,“ řekl generální ředitel Bugatti Mate Rimac. „Jeho mantry ‚pokud je to srovnatelné, už to není Bugatti‘ a ‚nic není příliš krásné‘ byly pro mě osobně, stejně jako pro designérské a inženýrské týmy, které se snažily vytvořit další vzrušující éru příběhu hypersportovního vozu Bugatti, vodítkem. “
Přestože vůz vidíme dnes, tato éra nezačne dříve než v roce 2026, kdy bude dodáno prvních 250 sériových vozů. Právě teď je Tourbillon ve fázi testování, tak začněte šetřit ty haléře. Budete potřebovat každý, protože vyvolávací cena Tourbillonu je 3,6 milionu eur.