Aston Martin vypustil do světa nové závodní auto pro provoz na pozemních komunikacích. Seznamte se s Valiant, aero-těžkým supersportem založeným na již tak velkolepém kupé Valor společnosti. Zůstává věrný ediktu Astonu, že velké motory jsou to, co lidé chtějí, využívá dvouturbo V-12 s výkonem přes 730 koní. A je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou.
Vůz na žádost samotného Alonsa
Představte si Valiant jako verzi Porsche 911 GT3 RS od Aston Martin. Je to vylepšená, sportovnější varianta Valor navržená pro výkon nad pohodlím. Podle společnosti nápad nepocházel od nikoho jiného než od jezdce formule 1 Astonu Fernanda Alonsa, který o takové vozidlo požádal jako osobní provizi.
Jako takový byl Valiant vybaven celou řadou aerodynamických doplňků, včetně přepracované přední části s velkým splitterem, pevným zadním křídlem a opravdu velkým difuzorem. Karoserie, upravená pro zlepšení proudění vzduchu, je celá vyrobena z uhlíkových vláken. 21palcová hořčíková kola jsou pokryta sadou aero disků pro zlepšení aerodynamiky kolem vozu, inspirovaná Astonem RHAM/1, který závodil v Le Mans na konci 70. let. Zahalují sadu karbon-keramických brzd o průměru 16,1 palce vpředu a 14,1 palce vzadu.
Ještě více změn je pod kůží. Valiant využívá 3D tištěný zadní pomocný rám, titanovou torzní trubku a lehkou lithium-iontovou baterii, která dohromady ubírá 23 kg. Odpružení Valouru bylo vyhozeno ve prospěch sady tlumičů Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV), supermoderního vybavení, o kterém Aston říká, že je „schopné současně nastavit každý tlumič na jednu z třiceti dvou diskrétních křivek tlumičů za méně než šest“ milisekund.” Je to typ super vychytaných věcí, které najdete na Fordu Mustang GTD , Ferrari Purosangue a moderních IndyCars.
5,2litrový twin-turbo V-12 uvnitř Valiant má 735 koní, o 30 koní více než Valour. Podle mluvčího Astonu se točivý moment nezměnil na 555 librách, což je výsledek limitů točivého momentu pro převodovku. Šestistupňová je transaxle namontovaná vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Stejně jako u Valour je diferenciál s omezenou svorností čistě mechanická jednotka.
Kabina Valiantu byla vybavena závodním vybavením, které zahrnuje poloviční klec, sadu sedadel Recaro Podium a čtyřbodové postroje. Uvnitř také najdete obložení z uhlíkových vláken a Alcantary, stejně jako odkryté táhlo pro řazení. Aston říká, že zapracoval na zlepšení pocitu řazení a úsilí pomocí nového vyváženého knoflíku specifického pro Valiant.
Aston Martin vyrobí pouhých 38 Valiantů a o každém již bylo řečeno. Cena za každou jednotku se bude lišit v závislosti na možnostech, i když průměrná cena transakce bude kolem 2,5 milionu dolarů. Dodávky mají začít ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024, přičemž se očekává, že Alonso obdrží první exemplář.