Cadillac Celestiq naznačil nový směr pro značku, když debutoval téměř před dvěma lety. Zakázkové elektrické vozidlo poskytlo zákazníkům téměř neomezené možnosti přizpůsobení, což je odvážný nový způsob pro luxusní značku. Ale co bude následovat pro vozy Cadillac? Pokud nový koncept kabrioletu Sollei ukáže budoucí směřování automobilky, Celestiq nebude žádným zázrakem.

Čím je Sollei tak výjimečný?

Sollei evokuje vzpomínky na stejně elegantní Ciel z roku 2011, který se nikdy nedostal do výroby. Sollei – kombinace SOL, pro slunce a LEI – je nový design. Ale není náhoda, že vypadá jako Celestiq, první nový ručně vyrobený vůz Cadillacu po více než půl století. Oba sdílejí vše před A-sloupkem a kabinou a používají stejnou platformu Ultium.

Všechno za tím je všechno Sollei, včetně dlouhých dveří. Má střední linii karoserie, která se táhne po straně a spojuje známé světlomety a nová zadní světla – táhnou se napříč zádí v jediném prvku. Koncept postrádá konvenční kliky dveří a místo toho má tenká tlačítka umístěná v hliníkové svatozáři, která obklopuje kabinu, což vozu dodává čistý, minimalistický design, který by měl vybočit z cesty jemnějším detailům vozu.

Cadillac zabarvil kov zevnitř i zvenku v nové povrchové úpravě nazvané „Aurora“, včetně masivního hliníkového rámu čelního skla a grilu. Společnost používá ve svých zakázkách na zakázku originální materiály a konkrétně se zaměřuje na to, aby nepoužívala plasty, řekla Erin Crossly, ředitelka designu Cadillac Celestiq. “Všechno, co vypadá jako kov, je kov,” řekla.

Tento koncept skutečně uvnitř září, s pečlivě ručně řezanými a ručně kladenými dřevěnými dýhami s povrchovou úpravou s otevřenými póry. Sedadla mají na perforaci, prošívání a výšivce motiv sunburst a Cadillac přidal kůži Nappa růžový duhový pigment, aby vytvořil efekt měnící barvu. Sollei je také prvním Cadillacem, který obsahuje nový obnovitelný materiál na biologické bázi s názvem Fine Mycelium. Společnost jej používá na nabíjecích podložkách a kapsách dveří.

Cadillac obsahuje zakázková kůží potažená pouzdra, která se vejdou do zadní středové konzoly. Sedí pod integrovaným chladičem nápojů s elektricky prosklenými dveřmi mezi zadními sedadly. Cadillac také vytvořil časopis vázaný v kůži s ručně malovanými ilustracemi ptáků, včetně kožené role nástrojů na pera a tužky, aby cestující mohli zachytit ptáky, které vidí.

Cadillac pro tento koncept oživil svůj odstín Manila Cream, který společnost zpočátku používala na svých vozech v letech 1957 a 1958, s 23palcovými hliníkovými koly umístěnými v rozích. Neukázal Sollei s kabrioletem ve zvednuté poloze, ale má mít látkovou střechu, což bylo ukázáno na několika náčrtech.

Cadillac více než jednou zdůraznil, že Sollei je jen koncept – koncept, který shodou okolností sdílí kabinu s Celestiqem, přední část s Celestiq a platformu s Celestiqem. Je dokonce vybaven 55palcovým displejem značky.

„Vozidlo, jako je Sollei, je to, že nám umožňuje dát těmto kreativním jednotlivcům v organizaci Cadillac možnost se vyjádřit, a myslím, že odvedli dobrou práci, když vyjádřili, jak by mohl vypadat kabriolet 2+2,“ řekl John Roth, globální viceprezident Cadillacu.

Je to 15 let, co Cadillac nabízel kabriolet, XLR, a téměř 50 let od posledního kabrioletu El Dorado. Před několika lety jeho prodejci projevili zájem o kabriolet v řadě , který by vynikl v luxusním segmentu, kterému dominují crossovery a SUV. Pokud chce Cadillac pokračovat v nastavování „Standardu světa“, nabídka ohromujícího kabrioletu na míru by ho odlišila.