Věk W-12 v Bentley skončil. Poslední 6,0litrový 12válcový motor postavili technici v továrně v Crewe. Při této příležitosti se týmy Bentley posadily na speciální oběd a zavzpomínaly na 21 let s ikonickým mlýnem.

21 let krásné historie

Opravdu to bylo 21 let? Technicky vzato, je to o něco déle. 6,0litrový motor vyvinutý společností Volkswagen se poprvé začal vyrábět v roce 2001 u Audi A8. Verze používaná Bentley však přišla v roce 2003 pro Continental GT, přičemž v procesu získala dvojici turbodmychadel. Během příštích dvou desetiletí by si motor našel cestu do každého Bentley a byl dále vyvíjen pro větší výkon. Počínaje výkonem 552 koní a točivým momentem 479 liber-stop, nyní činí 740 koní s 737 liber-stop v ohromujícím Baturu.

Výroba W-12 je u konce, ale nečekejte, že motor jen tak přes noc zmizí. Bentley říká, že je to nejúspěšnější 12-válec moderní éry, od roku 2003 jich bylo vyrobeno přes 100 000. V podstatě dvojice motorů V-6 se stlačila dohromady, díky rozložení válců W-12 byl výrazně kratší než tradiční V-12.

„W-12 posunula naše auta a podnikání vpřed výjimečnou rychlostí a půjde dolů jako jedna z nejdůležitějších inovací v naší slavné historii,“ řekl Dr. Matthias Rabe, člen představenstva pro výzkum a vývoj společnosti Bentley. “Dnešek znamená konec vývojové cesty, na kterou by naši kolegové z výzkumu, vývoje a výroby v průběhu let měli být nesmírně hrdí.”

Jako vlajkový motor Bentley jej nahradí hybridní V8 o objemu 4,0 litru s dvojitým přeplňováním . Mezi motor a převodovku je instalován elektromotor, jehož výsledkem je celkový výkon 779 koní a 738 lb-ft točivý moment. Koncem tohoto roku bude uveden na trh s Bentley Continental GT Speed 2025.