Passat sedan, jak jej většina lidí ví, je mrtvý, ale nový Passat Pro nese pochodeň do zámoří. Zatímco v Americe se rodinný vůz nejnovější generace neukáže, v Evropě existuje kombi. V Číně Volkswagen uvádí na trh se svým místním partnerem SAIC dobrý starý sedan. Bude se prodávat spolu s Magotanem, dalším podobně velkým sedanem nabízeným prostřednictvím společného podniku FAW-VW. Ano, sedany jsou tam stále velkým byznysem.
Displej pro spolujezdce
Tříboxový Passat se od globálního modelu liší nejen tím, že se zbavuje praktičtějších zadních výklopných dveří. Naskočte dovnitř a všimnete si, že VW nacpal displej jen pro předního spolujezdce. Jsme zvyklí vídat nastavení se třemi obrazovkami od špičkových značek z koncernu VW, jako je Porsche a Audi. Nyní to stéká do mainstreamové hlavní značky a nejsme zrovna nadšeni, když to vidíme.
Tento třetí displej měří 11,6 palce, takže je menší než 15,0palcový infotainment, ale větší než 10,3palcový digitální přístrojový štít. Passat Pro je nejnovější z dlouhé řady nových vozů, které téměř úplně odstranily fyzická tlačítka. Místo toho se budete muset spolehnout na ten obří dotykový displej trčící ze středu palubní desky. Pokud chytré telefony ruší pozornost, jak to, že tento tablet je součástí vozu? Ta obrazovka navíc rozhodně také nepomáhá.
Passat Pro je větší, založený na stejné platformě MQB jako model pouze pro kombi prodávaný v Evropě. Měří 197,1 palce na délku, 72,8 palce na šířku a 58,6 palce na výšku, s velkorysým rozvorem 113 palců. Je celkově delší o 3,5 palce a 1,2 palce mezi přední a zadní nápravou. Má stejný rozvor jako Magotan, ale celkově je o něco delší. Mimochodem, další velký sedan, který VW prodává v Číně, má také displej pro cestující s novou generací uvedenou na začátku tohoto roku.
SAIC-VW bude prodávat Passat Pro s přeplňovaným 2,0litrovým plynovým motorem o výkonu 217 koní a točivém momentu 258 liber-stop. Čtyřválcová převodovka přenáší výkon na přední nápravu prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky. V plánu je také menší 1,5litrový agregát s výkonem 158 koní a 184 lb-ft.
Starý Passat nebude vyřazen, protože SAIC-VW hodlá prodávat dvě různé generace sedanu po blíže nespecifikovanou dobu. V Číně je k dispozici spousta dalších sedanů od VW, kde crossovery a SUV ještě úplně nepřevzaly (a možná nikdy nepřevezmou): Lamando L, Phideon, CC, Sagitar, Bora a Lavida. Po svém veřejném představení na autosalonu v Čcheng-tu v roce 2024 se VW Passat Pro začne prodávat v Číně do konce roku.