Renault chce být uhlíkově neutrální v Evropě do roku 2040 a na celém světě o pouhých 10 let později. Abychom se tam dostali, zdvojnásobí se na bateriově poháněná elektrická vozidla a zároveň trvá na tom, že vodíková auta mají stále budoucnost. Embleme, přezdívané jako demo auto, je ve skutečnosti obojí. Podobně jako nová Honda CR-V e:FCEV kombinuje vodíkový palivový článek s dobíjecí baterií.
Co očekávat od nového konceptu?
Francouzská značka to nazývá shooting brake, i když někteří by tvrdili, že má příliš mnoho dveří. Pomineme-li styl karoserie, Emblème je koncept s aerodynamickým pohonem s koeficientem odporu vzduchu pouze 0,25. Vypadá podstatně jinak než běžné sériově vyráběné modely a doufáme, že některé z jeho designových narážek zapadnou do silničních vozidel. Emblème je na koncept popisovaný jako kompaktní vůz velký, 4,8 metru dlouhý, ale pouze 1,52 metru vysoký, což mu dodává elegantní profil.
Renault tvrdí, že Emblème dokáže ujet až 1000 kilometrů „rychle jako vozidlo ICE“. Tato citace předpokládá dvě zastávky k načerpání 2,8 kilogramové vodíkové nádrže za předpokladu, že najdete čerpací stanice s ohledem na to, že jich na konci loňského roku bylo na celém světě zhruba 1000. Každá zastávka trvá méně než pět minut a plná nádrž vydrží na 350 kilometrů. Ve městě se nízko posazený vůz chová jako EV napájený bateriemi díky 40kWh nikl-mangan-kobaltové (NMC) soupravě.
Když si to spočítáme, plné nabití baterie by mělo vydržet 300 kilometrů, vezmeme-li v úvahu, že dvěma zastávkami na vodík může řidič ujet 700 kilometrů. Emblème má pohon zadních kol s motorem o výkonu 215 koní namontovaným vzadu. Tento elektromotor s vinutým rotorem nepoužívá žádné vzácné zeminy.
I když má Embleme komplexní pohonné ústrojí, není tak těžké jako většina tradičních hybridů nebo elektromobilů. Renault nabízí pohotovostní hmotnost 1 750 kilogramů poté, co inženýři „ulovili každý přebytečný kilogram“. Veškeré toto úsilí bylo vynaloženo na to, aby byl úderný vůz co nejvíce šetrný k životnímu prostředí. Emise „od kolébky do hrobu“ byly sníženy o 90 % ve srovnání s podobně velkým autem.