Lotus nedávno připustil, že do roku 2028 nepůjde čistě na elektrický pohon, jak bylo původně plánováno. Značka Geely se nyní podělila o předběžné podrobnosti o tom, jak hodlá udržet benzinový motor při životě. Během konferenčního hovoru o výdělcích za 3. čtvrtletí 2024 generální ředitel Feng Qingfeng chválil takzvanou technologii Hyper Hybrid, která je v současné době v provozu. V podstatě znovu potvrdil, že společnost nemá v úmyslu přejít v dohledné době čistě na elektřinu.

Co nová technologie dokáže?

Nové nastavení, plug-in hybridní pohonné ústrojí, umožní vozům nabídnout maximální dojezd více než 1100 kilometrů. Zajímavým kouskem, který sdílí hlava Lotusu, je schopnost řídit auto výhradně na benzín. Pokračoval, že spalovací motor by byl účinnější než elektromotor při vyšších rychlostech, například při jízdě po dálnicích.

Lotus nazývá spalovací motor systémem „ultrarychlého nabíjení za jízdy“, což je pravděpodobně marketingový žargon pro plynový motor, který se chová jako generátor. ICE vybije baterii pětkrát rychleji než energie spotřebovaná při běžné jízdě. To poskytne vozům vybaveným nastavením Hyper Hybrid „nepřerušovaný elektrický výkon v jakékoli situaci“. Značka se sídlem v Norfolku slibuje silné zrychlení i v „extrémně chladném počasí“ a také při vysokých rychlostech.

Při použití jako generátor vybije spalovací motor baterii, aby vůz vybavený systémem Hyper Hybrid získal stejný jízdní zážitek jako čistý elektromobil, ale s mnohem delším dojezdem. Samozřejmě za předpokladu, že je v palivové nádrži dostatek benzínu. Nebudou to první elektromobily, které využívají plynový motor prodlužující dojezd. Mezi relevantní příklady patří svérázné BMW i3 REx a Mazda MX-30 R-EV s rotačním motorem. Nadcházející Ram 1500 Ramcharger stejně jako nové modely Scout budou mít také plynový prodlužovač dosahu.

I když jsme rádi, že Lotus udržuje spalovací motor při životě, vypadá to, že bude většinou fungovat na pozadí. Hmotnost je také problémem, protože prodlužovač dojezdu zkomplikuje již tak těžký elektromobil. SUV Eletre a sedan Emeya mají oba váhy hodně přes 2200 kg. Tolik k motivu Colina Chapmana „zjednodušte, pak přidejte lehkost“.

Na druhou stranu, prodloužení životnosti starého dobrého benzinového motoru by mohlo přilákat více kupujících. Lotus se v tomto ohledu již zlepšuje, protože prodeje vzrostly za prvních devět měsíců roku o 136 % a dosáhly 7 617 kusů.