Porsche si uvědomilo, že lidé stále chtějí auta na benzín a nedávno přiznalo, že zavedení elektromobilů neprobíhá podle plánu. Prodej plně elektrického dua sedan/kombík Taycan se do třetího čtvrtletí roku 2024 celosvětově snížil o neuvěřitelných 50 %. Automotive News Europe nyní cituje finančního ředitele společnosti, který říká, že novým plánem je „reagovat v našem produktovém cyklu“ pokračujícími investicemi do spalovacích motorů.

Budoucnost ve spalovacích motorech

Lutz Meschke řekl, že Porsche bude nalévat peníze do benzínových motorů pro Cayenne a Panameru. Jak již bylo oznámeno, V-8 se drží na dlouhou trať, protože se dožije 30. let 20. století, alespoň v SUV. Je zajímavé, že finanční ředitel šel ještě o krok dále a připustil, že budoucí modely původně koncipované jako elektromobily by mohly vytvořit deriváty s výkonem ICE:

„Aktuálně zvažujeme možnost, že by původně plánované čistě elektrické vozy měly hybridní pohon nebo spalovací motor. Momentálně jsme uprostřed koncepčních rozhodnutí. Je jasné, že u spalovacího motoru zůstáváme mnohem déle.“

To se snadněji řekne, než udělá vzhledem k tomu, že se očekává, že všechny nadcházející modely budou jezdit na speciální platformě pro elektromobily. Jak si dokážete představit, Meschke neřekl, ke kterým budoucím EV by se mohly připojit protějšky s benzínovým motorem. Předpokládáme, že plnohodnotné, třířadé SUV známé pod kódovým označením „K1“ je potenciálním kandidátem. Jakmile dorazí v druhé polovině dekády, luxobarge se nad Cayenne dostane. Prozatím je to produkt pouze pro EV, ale vzhledem k vyjádření finančního ředitele se to může změnit.

Samozřejmě, co opravdu chceme, je, aby řada 718 nové generace měla stále benzínové motory. Současné modely Boxster a Cayman budou postupně vyřazovány do konce roku 2025, kdy mají přijít jejich náhrady za elektromobily. Vývoj je již z velké části dokončen, takže jsme obezřetní ohledně vyhlídek, že uvidíme benzínový motor. Segment sportovních vozů je malý, takže matematika nemusí vycházet ve prospěch ICE 718.

Jinde se Macan předchozí generace nedožije roku 2026. Jeho náhrada je již tady, prodává se pouze s elektrickými pohony. Dokáže Porsche najít způsob, jak nacpat benzínový motor? Nebo jen znovu obnovit model první generace? Někteří by tvrdili, že jedno z obou řešení je nutností vzhledem k tomu, že menší ze dvou crossoverů společnosti byl historicky jedním z jejích nejsilnějších prodejců. Byl nejpopulárnější v roce 2021 a hned za Cayenne v letech 2022 a 2023.

Pokud jde o 911, Porsche nemá v úmyslu uvést na trh v tomto desetiletí plně elektrický model. Proces elektrifikace však již začal s novým hybridním GTS. Příští rok bude Turbo také hybridní.