Kolik koňských sil vyrobí akumulátorová vrtačka? Co takhle 50 aku vrtaček dohromady? Možná se to nikdy nedozvíme. Ale aspoň víme, že na rozhýbání plnohodnotného žigulíka to stačí.

Žigulík poháněný aku vrtačkami

Takový výkon může pocházet pouze od géniů za YouTube kanálem Garage 54. Již jsme probrali jejich video o vytvoření této zvláštní pohonné jednotky , i když od té doby byly provedeny rozsáhlé úpravy. Hlavním z nich je zcela nový montážní systém pro vrtačky. Možná vás překvapí, že hadicové svorky – i když jsou účinné při přidržování pryžových hadic ke kovovým trubkám – nabízejí malou oporu pro objemné vrtačky na malém ocelovém rámu.

Bylo vyrobeno několik vlastních trubek, aby každý vrták bezpečně držel na místě. Byl také vytvořen složitý kladkový systém, který umožňuje každé vrtačce přispívat svou silou do potrubí. Konečným výsledkem je něco, co připomíná hvězdicový motor z bombardéru z druhé světové války.

Napasovat mašinu do Lady byla úplně jiná výzva. Garage 54 použil stejný vůz ze svého experimentu s motorovou pilou V-16, který byl již prodloužen. Frankensteinův motor si ale vyžádal ještě větší natažení vpředu a jen tak pro zábavu nasekali střechu a dali jí šmrncovní lak. Pokud stavíte EV poháněný vrtačkou, můžete to udělat s určitým stylem.

Neexistuje jediný akumulátor, který by napájel motor. Každá vrtačka má zapojenou svou normální baterii, a pokud si myslíte, že 50 z těch svázaných zní útržkovitě, máte pravdu. Během testu na zkušební stolici vylétne spousta jisker, ale stejně pokračují s instalací motoru. Je připojen k tradiční manuální převodovce vzadu a přivařen k vozidlu vpředu.

Namísto použití plynového pedálu se síla aplikuje pomocí páky, která je v podstatě velkým jističem. Zatlačte dopředu a dotkne se kovové desky, čímž se obvod dokončí a motor se zapojí. Počáteční vnitřní test probíhá dobře. Nadměrný proud nakonec roztaví kabeláž.

S modernizovanou elektroinstalací se však kutálí venku bez kouře. A s teoretickým kombinovaným výkonem točivého momentu 737 liber-stop by měl být z linky docela rychlý. Samozřejmě je v systému trochu parazitní ztráta. Auto nikdy nepřekročí rychlost chůze. Ale ono to vlastně funguje.

A tady příběh nekončí. Garage 54 říká, že v budoucnu budou dělat “více testů”. Tady doufám, že mají v obchodě víc drátů s těžkým průřezem. Budou to potřebovat.