Dnes uvidíte možná ten nejmenší plně funkční motor V-8 a to v rádiem řízeném autě. Tento projekt k nám přichází od JohnnyQ90 na YouTube. Tentokrát je motor 44ccm Cison V-8, který běží na dobrý starý benzín. Jedná se o klasický design s vačkou v bloku s tlačnou tyčí s jednoduchým rozdělovačem, korunovaný jedním karburátorem se čtyřmi hlavními a zakončený 3D tištěnou lopatkou vzduchu. Po stranách vyčnívají velké koncovky výfuku, které se nepodobají klasické věci, kterou byste viděli od NASCAR, což vysvětluje epický zvuk, který tato věc vydává.
Tvůrce si s vozem skutečně vyhrál
Ve velmi reálném automobilovém módu se jedná o kapalinou chlazený motor, který má také elektrický start. Nové konektory zapalovacích svíček jsou vyrobeny pro lepší elektrické připojení a vlastní pouzdro vzduchového filtru je vyfrézováno z hliníku. Snad nejdůležitější část výroby přichází na začátku videa, s vlastní spojkou. Předchozí nastavení nebylo dostatečně agresivní na výkon a stálý pohon všech čtyř kol. Ten se však s chutí strhne do pozornosti. Tahat kolečka není problém. Přesně tak, jak by to mělo být u rádiem řízeného monster trucku.
Se vším smontovaným se celková velikost a rozvor rovná nákladnímu vozu v měřítku 1:10, i když technicky je motor považován za měřítko 1:6. Karoserie je klasická hranatá karoserie Chevy Stepside, propojená s funkčními světly vpředu i vzadu. Malý alternátor na motoru dodává energii palubním elektrickým systémům, i když jsou stále nutné baterie.
V akci je tato věc naprosto skvělá. Motor má výrazné dunění V-8, ale ve vyšších otáčkách má také ono charakteristické závodní vytí NASCAR. Nevíme, kolik koňských sil generuje, ale při této testovací jízdě na parkovišti vypadá dost rychle. Jediný skutečný problém je řazení. Nákladní vůz je výrazně omezen na červenou linku, takže se nedivte, že uvidíte budoucí video s lepším přenosem.
Samotný motor se prodává za přibližně 2 000 $, bez ohledu na náklady na serva, kola, komponenty podvozku a rádio. A pak jsou tu všechny díly vyrobené na zakázku z hliníku, u kterých nelze stanovit cenu. Ale po zhlédnutí videa a zaslechnutí velkého hluku z tohoto malého náklaďáku bychom řekli, že to stojí za každou korunu.