Tachlovický trojúhelník je tradiční závod historických vozidel, jehož pořadatelem je spolek Veteran Car Club Tachlovice.
Veteran Car Club Tachlovice
Tento spolek vznikl v r. 1960 v rámci Auto-motoklubu Tachlovice. Jeho zakladatelem byl místní rodák Jan Horák, mistr sportu a s dalšími nadšenci motorismu. Počáteční činnost začínala v pořádání výstav a testování veteránských strojů ve spolupráci s VCC Kladno, která trvá dosud. Hlavní sportovní činností se stala od r. 1977 dnes již tradiční a proslavená soutěž motocyklových a automobilových veteránů “Tachlovický trojúhelník”. Tato motoristická akce, zařazená v celostátním kalendáři motoristických podniků, pořádaná každoročně druhý den po další veteránské soutěži historických vozidel Zbraslav – Jíloviště.
35.ročník TACHLOVICKÝ trojúhelník
Trať je dlouhá 5 km vede z Tachlovic přes okraje sousedních obcí Nučice a Dobříč. Jezdecké umění a výkonnost strojů prověří bohatá rozmanitost tratě, kde se střídá prudké stoupání s jízdou v delší táhlé rovině zakončené klesáním v ostřejších zatáčkách. Každé vozidlo jede tuto trať dvakrát po jednom kole. Řidič si určí průměrnou rychlost s jakou projede trať, a ta je mu změřena. Za každou vteřinu rozdílu od stanoveného času je soutěžícímu připsán jeden trestný bod, vítězí ten účastník, který má nejméně těchto bodů.
Laurin & Klement 110 z roku 1927
Jak již bývá zvykem, nejvíce je na startu motocyklů, kterých letos přijelo 75 oproti 34 automobilům. Na louce, kde bylo parkoviště, bylo ještě více veteránů, ale ne všichni se přihlásily do soutěže. Z našeho poledu nás zajímaly hlavně vozy s okřídleným šípem ve znaku. Ozdobou byl Laurin & Klement 110 z roku 1927 nebo nestárnoucí Škoda 130 RS v barvách, které měla v roce 1977 při rally Monte Carlo. Nesmím ani zapomenout na lidový vůz Škoda Rapid z roku 1937, nebo vůz Škoda 633.
SKODAHOME.cz na startu
Na Tachlovickém trojúhelníku se objevili i zástupci klubu SKODAHOME.cz. Na parkovišti mohli návštěvníci obdivovat krásnou Mácovu užovku, která na první pohled upoutá originální patinou. Druhým zástupcem byl Olin se svým litříkem (Škoda 1000MBG) a rychlostní průměr si stanovil 40 km/h. Z toho vyplývalo, že trojúhelník musí zajet v čase 6 minut. Ač zdejší trať jel poprvé, tři trestné body a výsledné osmé místo mezi automobily byl opět slušný výsledek.