Konec září patřil vrcholu letošní sezony, kterým bylo Velké finále Tuning Cup 2007. Z každé kategorie bylo nominováno šest aut. Škoda, že ne všechny značky byly plně obsazeny. Například ve Škoda Modern Scene přijely pouze dva vozy a to je špatné.Nyní se podíváme podrobněji na námi sledovanou kategorii Fabia Scene. Nejprve Vám představíme všechny účastníky, kteří se kvalifikovali do Velkého finále Tuning Cupu 2007. Jako první do finále postupoval Radek Jambor, se svojí oranžovou Fabií. Celou sezonou postupoval dosti suveréně, a také byl považován za favorita číslo jedna. Dokonce odstranil i některé nedostatky, které mu braly bodíky, jako byl motorový prostor v původní stříbrné barvě. Se stejným počtem bodů postupoval Šmoula společně s Martinem Kroisem. Druhý jmenovaný se svojí žabičkou, již v Mimoni naznačil, jakým směrem bude jeho expozice směřovat. Tato soutěž se mu moc nepovedla, ale finále je o něčem jiném. Šmoula na svém autě na finále také zapracoval a za zmínku stojí potažení části interiéru do modré kůže a doladění dalších spíše detailů. V pavilonu B1 vytvořil Šmoulí opravnu a po jeho boku stála další dílna. To se dostáváme ke čtvrtému postupujícímu, a tím je Olin a jeho červená fabča opravovaná Patem a Matem. Ta letos byla celkem na dvaceti srazech, odvezla si čtrnáct pohárků, z toho tři od sousedů z Německa a ještě zbyl jeho majiteli i čas na nějaká vylepšení. Zadní náprava s kotouči, sedmnácti palcová kola, výškově stavitelný podvozek od HP, nové přední sedačky a několik dalších drobností. Posledním postupujícím byl Michal Koteleš a jeho ďábelská Fabie. Ta prodělala asi nejvíce změn a byl milým překvapením. Nová chromová kola, přestříkaný motorový prostor, změny v interiéru a hlavní změna nový kreativní lak. To vše mělo dopomoci dosáhnout na pohárek.
Všichni zúčastnění přijeli již v pátek a připravovali svá auta včetně dekorací. Po této dosti náročné práci, někteří soutěžící včetně rozhodčích skončili na diskotéce v centru Budějovic. Pilo se, tancovalo a pro některé ranní cesta na hotel byla utrpením. Tyto problémy se nevyhnuly ani našemu šmoulímu páru. Dostat Honzu do hotelu byla dosti namáhavá práce a zvláště když potkal dlažební kostku a ptal se jí „Kostko, kam jdeš?“ ona odpověděla „Já jdu k Honzovi do postele.“ A Šmolík nato „A co tam budeš dělat?“ a kostka „Budu tam dělat bordel, šmoulit se a nikdo nebude vědět jak jsem se tam dostala.“ Také to bylo sobotním tématem jak Honza ke kostce přišel.
Tím se dostáváme k sobotnímu dni, kdy jedenáct rozhodčích hodnotilo všechna zúčastněná auta. A že toho měli hodně, napovídá to, že poslední auta se ještě hodnotila kolem sedmé hodiny večerní. Pečlivost a důslednost někdy odhalila i věci, které soutěžící přehlédli a ztráceli za ně body. Například zapadlé listí v nárazníku, zevnitř špinavá kola a další maličkosti, které mohly stát i pád v pořadí. To se například stalo v Seat Scene v boji o druhé a třetí místo, kde Levis k jeho velké radosti překvapivě porazil Mallory.
To už začínám prozrazovat nedělní výsledky a zpět na Fabia Scene. Vítězný pohárek si odnesl náš sympatický šmoulí pár, a my mu za Fabia club moc gratulujeme. O druhé a třetí místo se rozpoutal urputný boj mezi žabičkou a oranžádou. Nakonec o hodně malá prsa vyhrál Martin a na vítěze kvalifikace Radka zůstal pohárek za třetí místo. Bramborovou medaili si nakonec odváží ďábelská Fabie z Moravy, na které Michal provedl asi nejvíce změn z celé pětice. Pátý skončil Olin, jehož největší slabinou je lak, a tak Pat a Mat mají přes zimu o čem přemýšlet. Ti, kdo se přijeli na Velké Finále Tuning Cupu 2007 podívat, určitě nelitovali a nechali se slyšet jako například Fila, že se musí příští rok také probojovat do finále. Účast dvaceti Fabií bylo pěkným počinem v letošním roce je velmi slušná, a konec roku napověděl, že se začínají objevovat další pěkné Fabie, které budou chtít promluvit i do pořadí na pohárkových místech.
Společně s velkým finále Tuning Cupu se na výstavišti v Českých Budějovicích konalo také Mistrovství České republiky v DB Drag Racing a jeho přidružené soutěže Bass Race.
Již od pátku se začaly sjíždět vozy, které v sobě ukrývají extrémní hifi instalace, aby se připravily na sobotní kvalifikační měření. V hale, kde se toto finále konalo mohly návštěvníci vidět na 40 automobilů, mezi kterými převažovaly vozy Fiat Panda a další malé vozy, které vynikají v těchto soutěžích především kvůli svému malému vnitřnímu objemu. Po sobotních kvalifikačních měřeních přišly na řadu další souboje v rozstřelech a všichni netrpělivě čekali na nedělní finálová klání. V nejedné kategorii nebylo do poslední chvíle jasné, kdo vlastně vyhraje, soutěžící do poslední chvíle ladili, nervozita stoupala a kolem 1 hodiny již bylo rozhodnuto. Po finálových kláních následoval ještě mezi přihlížejícími zajímavý tzv. Deathmatch, což je měření akustického tlaku po dobu 5 minut, kdy soutěžící nesmí mít nastartovaný motor. Do této soutěže se přihlásilo 10 dobrovolníků, z nichž 2 svou aparaturu takzvaně odpálili.
Po tomto klání již následovalo slavnostní předání pohárů a následný odjezd účastníků k domovům.Ještě nesmím zapomenout, že mezi soutěžícími byla i jedna Fabie, nám všem známá černá Johanikova RS, která soutěžila v kategorii Street C. Přestože tato instalace není stavěna na tuto soutěž, odvezl si Johanik z MČR krásné 3.místo a my mu za Fabia club gratulujeme.