ŠKODA vyrobila 1,5 miliontou Octavii druhé generace. Jubilejní vůz – bílá Octavia Combi ve verzi „GreenLine“ – sjel včera z linky hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi.
Octavia druhé generace je úspěšná na celém světě
„Octavia je už 15 let srdcem značky ŠKODA. Je to pravý ‚simply clever’ vůz – prostorný, praktický, rodinný a finančně dostupný,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA pro oblast výroby a logistiky. „Tento model od devadesátých let podstatným způsobem ovlivňoval razantní vzestup našeho podniku. Přitom jsme právě s druhou generací z roku 2004 učinili veliký krok vpřed. Vyjádřením tohoto mimořádného úspěchu je 1,5 milionu vyrobených vozů typu Octavia II. Také v budoucnu bude Octavia mimořádně důležitou součástí naší modelové palety a podstatným způsobem přispěje k Růstové strategii 2018,“ říká Oeljeklaus.
Jubilejním vozem je bílá Octavia Combi GreenLine
Více než kterýkoli jiný model symbolizuje Octavia vzestup společnosti ŠKODA do pozice světově úspěšné automobilky. První „novodobá“ Octavia (Octavia I) sjela z linky v roce 1996. Se zahájením výroby druhé generace (Octavia II) v roce 2004 napsala automobilka další kapitolu úspěšné historie tohoto kompaktního vozu.Do jubilejního počtu se nezapočítává čínská produkce technicky totožného modelu, prodávaného pod názvem „MingRui“. Octavia druhé generace se vyrábí od roku 2004.
Octavia Green E-Line
Octavia II stanovuje měřítka kvality, spolehlivosti, praktičnosti a poměru ceny a hodnoty. Vůz se dodává jako limuzína nebo kombi, v nabídce jsou kromě toho vozy s pohonem všech kol a sportovní varianta „RS“. Důležitou roli hraje Octavia také ve vývoji elektromobility. S modelem Octavia Green E-Line vyvinula česká automobilka první vůz značky s čistě elektrickým pohonem. V nejbližších týdnech vyjede na české silnice testovací flotila jedenácti vozů, aby nasbírala praktické zkušenosti s elektrickým pohonem.
Světová Octavia
Octavia II se vyrábí, popř. montuje na celém světě, v závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí (Česká republika), Kaluze (Rusko) a Aurangabádu (Indien) jako CKD, v Usť-Kamengorsku (Kazachstán), Bratislavě (Slovensko) a Solomovnovu (Ukrajina). Vůz, prodávaný v Čině pod názvem „MingRui“ se od roku 2007 vyrábí v podniku Shanghai Volkswagen.