Zcela ve znamení mezinárodní růstové strategie je prezentace české automobilky ŠKODA na výstavě ‚Motorshow 2012‘ v Kataru. Se studií vozu MissionL ve stavu nabízí ŠKODA obecenstvu v zemi u Perského zálivu pohled na novou kompaktní limuzínu.
ŠKODA MissionL poprvé mimo Evropu
Studie je současně velvyslancem nového designu značky ŠKODA – a poprvé se představila mimo Evropu. Nový vůz, který je pokračováním modelové ofenzívy značky a doplňuje modelovou paletu v segmentu mezi stávajícími modely Fabia a Octavia bude v průběhu roku 2012 uveden na důležité světové trhy. ŠKODA plánuje také uvedení této kompaktní limuzíny na katarský trh.
Rekordní odbyt v roce 2011
Do roku 2018 chce ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje až na 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2011 zaznamenala automobilka nový prodejní rekord. Odbyt vzrostl o 15,3 procent na rekordních 879.200 vozů. „Rok 2011 byl pro nás velice důležitým rokem, v němž vykročili novým směrem“, vysvětluje Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA pro prodej a marketing. Úspěšně jsme na trh uvedli první reprezentanty modelové ofenzívy; malý vůz Citigo v České republice a kompaktní limuzínu Rapid v Indii. „V roce 2011 jsme dosáhli nových rekordů a držíme kurz Růstové strategie 2018“, řekl J. Stackmann u příležitosti představení studie MissionL v Kataru. Ve všech regionech prodala automobilka více vozů než v předcházejícím roce. Velice dynamicky se vedle Evropy opět rozvíjely trhy v Rusku, Indii a Číně. „V Kataru jsme aktivní už deset let. ŠKODA je v této zemi již třetím největším importérem“, říká Stackmann. A dodává: „posilování našich mezinárodních aktivit je ústředním prvkem naší růstové strategie.“ V Kataru proto bude v roce 2012 na trh uveden i model ŠKODA Yeti.
Škoda MissionL
Velvyslanec modelové ofenzívy ŠKODA s novým designovým jazykem. Vedle studie MissionL prezentuje ŠKODA na výstavě v Katar také další vozy, nabízené na místním trhu – modely Fabia, Octavia, Yeti a Superb.
Kompaktní limuzína i pro katarský trh
S novou kompaktní limuzínou chce automobilka dále útočit. Studie MissionL, blízká sériovému provedení, kterou česká automobilka v Kataru poprvé představuje mimo Evropu, poskytuje konkrétní představu o budoucím sériovém modelu. V segmentu mezi modely Fabia a Octavia nabízí nový vůz velkorysou dávku prostoru, typickou pro značku ŠKODA, a četná řešení, odpovídající sloganu značky „Simply Clever“. Praktické použití a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty z něj činí zajímavou nabídku zejména pro rodiny.
Silný a sportovní dojem
Studie MissionL nadchne strukturou a precizností. „Tuto studii jsme vypracovali velice čistě, s jednoduchým a působivým rozdělením ploch“, říká hlavní designér značky ŠKODA Jozef Kabaň. Vůz proto působí silným a sportovním dojmem. „Život je stále složitější, proto mnoho lidí touží po prostém, ale precizním sdělení. A toto přání design vozu MissionL splňuje“, dodává Kabaň.
Dokonalé proporce mimořádně zdůrazňují jasně tvarované plochy a ostře vykreslené linie. Na přídi vozu je jasně viditelný nový design značky. Nové, osvěžené logo značky ŠKODA se nachází na zaobleném předním konci kapoty. Mřížka chladiče je lemovaná chromovaným rámečkem a skládá se s vertikálně uspořádaných lamel. Na přídi dále upoutají pozornost světlomety, uspořádané do tvaru čtyřlístku.
Pod hlavními světlomety s dvojitými reflektory masku chladiče ohraničují téměř stejně veliké mlhové světlomety. Blinkry a světla pro denní svícení tvoří jemné pásy na spodní hraně hlavních světlometů. Krystalická struktura jejich krytů taktéž vykazuje ostré linie – téma, které připomíná řemeslný um českých brusičů skla a které se odráží na mnoha komponentech karoserie a interiéru.
Interiér studie kryje černá průhledná skleněná střecha, která podtrhuje uspořádanou eleganci, jasnou ergonomii a vysokou funkčnost. Kokpit svým horizontálním uspořádáním vyzařuje velkorysost. Přístrojová deska, potahy sedadel a volantu jsou dvoubarevné, v kombinaci bílé a béžové, a dodávají vozu mladistvý dojem. Ve výplních dveří najdete osvětlené textilní potahy. Jsou v nich zapuštěné drobné struktury, připomínající broušený křišťál, které přenášejí téma skla i do interiéru.