ŠKODA i na počátku roku 2012 pokračuje v růstu. Celosvětové prodeje tradiční české značky v lednu 2012 vzrostly oproti stejnému měsíci předcházejícího roku o 10,2 % na 75.400 vozů. To je zároveň nejlepší lednový výsledek v celé 117leté historii podniku.
S počtem 75.400 vozů vzrostl prodej o 10,2 %
Česká automobilka tak i přes pokles světového trhu podstatně zvýšila svůj globální tržní podíl, ten vzrostl na 1,58 %. Vysokého růstu dosáhla značka zejména na trzích západní, střední a východní Evropy. ŠKODA rostla také na asijských trzích, které v lednu 2012 zaznamenaly dílčí poklesy.
Po rekordním odbytu ve výši 879.200 vozů v roce 2011 nasadila ŠKODA i v prvním měsíci nového roku vysoké tempo. Už lednové výsledky ukazují, že ŠKODA díky svým modelům v roce 2012 nadále roste. 75.400 vozů dodaných zákazníkům je novým lednovým rekordem v historii české automobilky, která tak v roce 2012 míří k dalšímu růstu odbytu. „Bleskově jsme vystartovali a v lednu jsme ve všech odbytových regionech dále rostli. Byl to ukázkový úvod, kterým jsme vytvořili základ pro další růst v tomto roce“, shrnuje Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast prodeje a marketingu.
Nejlepší lednový výsledek v historii podniku
Nová rekordní hodnota odpovídá nárůstu o 10,2 % v porovnání se stejným měsícem předcházejícího roku. „ŠKODA je ve vrcholné formě. Naše modelová ofenzíva se v letošním roce teprve rozjíždí. Důsledně udržujeme kurs naší Růstové strategie 2018“, přibližuje Stackmann úmysly společnosti ŠKODA pro letošní rok.
Silná je ŠKODA především na konkurenčních západoevropských trzích. Dodávky zákazníkům v tomto regionu vzrostly v lednu 2012 o 10,8 % na 29.300 vozů. Pro srovnání: v lednu 2011 to bylo 26.400 vozů. ŠKODA tak podstatně zvýšila svůj tržní podíl v západní Evropě – téměř o 21 % na 3,11 %. Například ve Švýcarsku zvýšila automobilka svůj prodej o 46,2 % na téměř 1.500 vozů, a vyšplhala se tak na druhé místo ve statistice registrací této země. V Německu vzrostl odbyt značky ŠKODA o 23,2 % na více než 8.900 vozů, v Rakousku o 33,9 % na více než 2.000 vozů. Mimořádně žádané byly v západní Evropě především modely Yeti s nárůstem dodávek o 30,6 %, Octavia s 24,0 % a Roomster s nárůstem o 19,5 %.
Vynikající start modelu Citigo v České republice a Rapid v Indii
ŠKODA dále přidala také na růstových trzích Číny a Indie. Prodeje na čínském trhu, který v lednu 2012 poklesl, přesto vzrostly o jedno procento na 20.800 vozů. Lednový výsledek na tomto trhu byl však celkově ovlivněn i oslavami čínského nového roku.V Indii zvýšila automobilka odbyt dokonce o 6,7 % na více než 3.000 vozů. Na indickém subkontinentu přitom poklesl celkový trh v lednu 2012 o více než deset procent. Vynikajícím způsobem do nového roku navíc odstartoval nový indický kompaktní sedan Rapid: jen v lednu 2012 si svůj nový Rapid v Indii převzalo více než 1.500 zákazníků. V lednu rostly prodeje i ve střední Evropě: značka ŠKODA tam prodala o 2,5 % více vozů než v lednu 2011, tedy více než 10.200 automobilů. Na domácím českém trhu dosáhla značka ŠKODA v lednu stabilního odbytu 4.148 vozů. Novému malému modelu Citigo se doma podařil skvělý nástup, protože i v prvním prodejním měsíci roku 2012 obsadil nejmladší model značky ŠKODA první příčku v segmentu minivozů. Dvojmístného procentuálního růstu dosáhl středoevropský odbyt značky ŠKODA také na Slovensku, kde vzrostl o 24,5 %, a v Maďarsku s nárůstem o 13,5 %.
Velkých procentuálních přírůstků dosáhla ŠKODA v lednu 2012 ve východní Evropě: Více než 7.700 dodaných vozů představuje nárůst o 44,5 % v porovnání s méně než 5.400 vozy z ledna 2011. Největší podíl na prodejích přitom mělo Rusko: Téměř 4.800 dodávek představuje růst o 41,7 % oproti lednu 2011 s 3.400 vozy. Tím ŠKODA v lednu 2012 dosáhla více než dvojnásobného růstu v porovnání s celkovým ruským trhem, který vzrostl o 20,1 %. Nejžádanější model značky ŠKODA je v Rusku Octavia s 2.775 vozy. Také Yeti se v Rusku zlepšil, když prodej stoupl o 230,1 % na 538 vozů. Kromě toho dosáhla ŠKODA v lednu vysokých přírůstků i na Ukrajině: téměř 1.300 prodaných vozů v této zemi představuje nárůst prodeje o téměř 120 %.
Pozitivně se v lednu 2012 vyvíjely prodeje značky ŠKODA i na dalších zahraničních trzích: příkladem je Egypt s nárůstem o 84 % oproti stejnému měsíci uplynulého roku, Izrael s nárůstem o 52 % nebo Austrálie s nárůstem o 39 %.
Dodávky modelů značky ŠKODA zákazníkům v lednu 2012 (v jednotkách; +/- v procentech v porovnání se stejným měsícem předcházejícího roku):
Octavia (34.200; +14,6 %),
Fabia (20.000; +0,1 %),
Superb (9.500; -11,2 %),
Yeti (6.200; +34,5 %),
Roomster (2.600; +21,3 %),
Rapid (pouze v Indii: 1.500; nový model, není možno srovnávat s uplynulým rokem),
Octavia Tour (1.100; +2,2 %),
Citigo (pouze v České republice: 253; nový model, není možno srovnávat s uplynulým rokem).