Škoda Auto připravila pro české novináře v Portugalském Lisabonu předpremiérovou ukázku pětidvéřové verze městského vozu Škoda Citigo a dnes Vám přineseme dojmy ze slabší verze 44 kW.
Škoda Citigo 44kW
Výrobce s okřídleným šípem ve znaku si pro představení novinářům svého nejmenšího modelu Citigo s pěti dveřmi vybral slunný Lisabon. Hned po příletu ještě na letišti jsme dostali stříbrného „drobečka“ ve slabší 44kW verzi a vyrazili na krásné portugalské silnice. První trasa byla dlouhá asi 50 km a vedla do malebné vesničky Mafra.
První dojem z pětidvéřového Citigo
Po třídvéřové verzi, kterou jsme Vám představili podrobněji na začátku roku, Vám přínášíme první dojmy z pětidvéřové verze. Ta má přední dvěře znatelně zkrácené, ale jejich úhel otevření zůstavá stejně luxusní jako u třídvéřového vozu, takže i nastupování je bezproblémové. Kdy jsme hlavně poznali, že sedíme v modelu se dvěma dveřmi navíc bylo, když jsme se poutali do bezpečnostních pasů. U třídvéřové verze člověk hledá pás někde hodně vzadu za sebou, kdežto zde je příjemně na dosah.
Zavazadlový prostor – 251 litrů
Vyzkoušeli jsme si i nastupování na zadní sedadla a i korpulentnější člověk pohodlně nastoupí. Opět k tomu napomáhá velký úhel otevřených dveří. Dalším důležitým faktorem je nárůst počtu dveří, neměl vliv na objem zavazadlového prostoru, který zůstává na 251 litrech. Při zklopení zadních sedaček naroste jako u třídvéřové verze na hezkých 951 litrů.
60 a 75 koní pod kapotou
Do modelů Citigo se montují dva benzínové motory. Oba mají stejný objem 1 litr, ale liší se výkonem. Slabší má 44 kW (60 koní), u silnější verze výkon narostl na příjemných 55kW (75 koní) a obě jsou spojené s manuální pětistupňovou převodovkou. My jsme si nejprve vyzkoušeli slabší verzi, se kterou jsme již měli zkušenost z testování třídvéřové verze po Praze.
44 kW na město stačí
Jak zkušenosti z pražských i lisabonských ulic ukázaly, slabší motor o výkonu 44 kW pohodlně stačí na městské popojíždění. Z naší zkušenosti bývají vozidla v městském provozu většinou obsazena jednou nebo maximálně dvěma osobami. Když jsme se dostali na portugalský venkov, již bylo potřeba zvolit správný rytmus jízdy (více točit motor a řadit), ale i zde pokud nepospícháte, upaluje nejmenší škodovka celkem svižně.
Dvoje dveře navíc – 10.000,-Kč
Závěrem první části Vám jen připomeneme, že základní pětidvéřové provedení stojí 189 900,-Kč a je to sympatických 10 tisíc oproti třídvéřovému provedení. V dalším článku „Škoda Citigo u Atlantického oceánu – 55kW“ vám představíme silnější verzy a další připravované novinky pro nejmenší řadu vozů s okřídleným šípem ve znaku.
Související články: