Představovat firmu LAITYNG je asi nošením dříví do lesa, protože se jedná o českého výrobce laděných výfuků a koncovek se zaměřením pro vozy Škoda. Na našem trhu je již 11 let.
Hlavní náplní firmy Laityng jsou kompletní střední a koncové díly pro vozy Škoda. Výfuky jsou naladěny na konkrétní typ motoru a po montáži tohoto výfuku jsou koncovky umístěny cca 8mm pod originální nárazník. Po drobné úpravě na závěsu výfuku lze koncovky zapustit i do nárazníku, ve kterém se musí připravit výřez. Střední díly výfuku se vyrábějí bez tlumiče, pouze jako výfukové potrubí s držáky na zavěšení,nebo do středního dílu místo tlumiče lze vložit dynamizér.
Pro zahraniční vozy je nutností zvolit univerzální výfuky a střední díly vyrábí firma Laityng na zakázku. Univerzální výfuky mají základní rozdělení podle obsahu do 1400 ccm 8V nebo nad 1400 ccm 16V. Na zakázku je možné vyrobit tlumič na daný typ motoru, tím je možné upravit sílu zvuku. Materiál tlumiče je ocel o síle 1,5mm šopovaná hliníkem. Koncovka leštěná nerez o síle1mm a její délku a úhel k tlumiči lze také upravit. Montáž spočívá v přivaření přívodního potrubí a držáky na zavěšení. V nabídce jsou i výfuky pro 6ti válcové motory, které mají dvě přívodní potrubí do koncového dílu.
Firma Laityng je schopna vyrobit i příčné a duplex výfuky. Příčné provedení výfuků je s jednou nebo s dvěmi koncovkami na jedné straně vozu. Další varianta s jednou nebo dvěmi koncovkami na obou stranách vozu. Tlumič se vyrábí na daný typ motoru. Volba typu koncovek je libovolná. Duplex výfuky mají koncovky na obou stranách vozu. Rozvod potrubí je řešen ve výfuku tak, že jsou koncovky na obou stranách funkční. Pro české vozy jsou v nabídce tyto typy připraveny kompletně na daný vůz a motor. Držák a závěsná guma jsou součástí výfuku. Majitelé zahraničních vozů musí absolvovat montáž, ve které spočívá rozvedení výfukového potrubí na obě stany, přivaření koncovek a držáků na zavěšení.
Nesmíme zapomenout,že firma Laityng vyrábí i samostatné koncovky a dynamizéry. Samostatné koncovky na navaření ke koncovému dílu mají standardní délku 300 mm, ale na zakázku lze jejich délku změnit. Vstup koncovek je možné zredukovat na daný průměr přívodního potrubí. Materiálem je leštěná nerez. Dynamizér se zaměňuje za tlumič středního dílu, popř.katalyzátoru. Vstupní a výstupní průměr 40,45,50,60mm dle požadavku zákazníka. Materiál ocel o síle 1,5 mm šopovaná hliníkem.
Mezi doplňkovou výrobu ještě patří kolové šrouby a distanční podložky. Šrouby je použit materiál o pevnost 10,9. Závit je válcovaný o délce až 60mm. Stupání děláme klasické1,5, ale i 1,25mm. Hlava může být kónusová nebo kulová. Povrchová úprava pozinkem. Distanční podložky pro rozšíření nápravy, pro kolo a náboj kde je stejná rozteč děr. Laityng ale nezapomíná ani na distanční podložky se změněnou roztečí. Např. 5x100mm na 5x108mm. Minimální možná síla podložky z důvodu bezpečnosti je 22mm a materiál se používá dural.
Většinu montáží firma realizuje v jednom pracovním dni a záruka na výfuky je tři roky. Na přání zákazníka je i upravena síla zvuku a většina produktů má i atest 8SD. Podle zvoleného typu výfuku, dochází i k nárůstu výkonu.