Máme za sebou čtvrtý podnik MS v rallye a desáté místo pro Armina není zrovna přesvědčivé. Ani nasazení Janneho nepřineslo týmu zlepšení a vše potrhnul závěrečný den, kdy odstoupil pro poruchu turba.
Výsledky v některých RZtách byly slibné, ale více časů bylo na začátku druhé desítky. V poslední etapě se Armin nedostal ani jednou do první desítky a to je na zvážení jak dál. Pro Škodu Fabii WRC 05 byla Rallye Nový Zéland náročnou soutěží, ale opět se ukázalo, že nový vůz nepřinesl výrazné zrychlení. Před začátkem druhé čtvrtiny letošního světového šampionátu se týmy vydávají opět do Evropy. Na programu jsou čtyři šotolinové podniky, z nichž první bude Italská rallye – Sardinie ve dnech 28. dubna až 1. května. Následovat bude Kypr, Turecko a Řecko. Vedle týmové jedničky Armina Schwarze nastoupí v Itálii s druhou Fabií WRC 05 opět Janne Tuohino. Uvidíme, jestli na evropských tratích se Fabia WRC 05 zlepší, nebo bude pokračovat její trápení. Nám nezbývá, než doufat v obrat k lepšímu, jinak by opravdu byla na pořadu otázka, jestli pokračovat dále v MS rallye.
Armin Schwarz: "Dopoledne jsem záměrně zvolil špatné pneumatiky s měkčí směsí, abych mohl porovnat rozdíl v jejich výkonu oproti těm, které použil Janne. Poté, co Janne zastavil, jsem se ale rozhodl nespěchat a dojet do cíle, protože přede mnou i za mnou byly velké časové odstupy."
Janne Tuohino: "Na startovní čáře do první rychlostní zkoušky jsme ztratili výkon a vnitřek vozu se zaplnil kouřem. Bylo nám jasné, že je problém s turbem. Do cíle jsme dojeli velmi opatrně a s otevřenými okny, abychom mohli vůbec dýchat. Myslím, že nebýt technických problémů, mohl jsem mít šanci na dobrý výsledek. S padesátisekundovou penalizací hned na startu to ale bylo obtížné. Následující den byla velmi důležitá dobrá startovní pozice a o tu jsem nemohl bojovat."
Martin Mühlmeier (vedoucí týmu Škoda Motorsport): "První čtvrtina šampionátu je za námi. Zatím jsme nedosáhli takových výsledků, jaké bychom chtěli. Ale Janneho problémy s motorem byly v letošní sezoně příčinou našeho teprve prvního odstoupení z technických důvodů. Stále je před námi ještě dvanáct soutěží a musíme se pokusit o větší vyrovnanost. Musíme také zvýšit počet testů mezi jednotlivými soutěžemi."