Seznámíme Vás s montáží závodních sedaček Sabelt Racer Duo do Škody Fabia. K zabezpečení posádky byly použity původní bezpečnostní pásy. Pro ty, co budou mít zájem o takovou to úpravu, je zde montážní návod včetně soupisu materiálu.
Použitý materiál:
– 2 x 1 metr jeklu 40×40 mm, tloušťka stěny 3 mm
– 12x samojistná matice M8
– 8x šroub M8 imbus, pevnost 8.8, délka 15 mm
– 8x šroub M8 imbus, pevnost 8.8, délka 20 mm
– nějaké podložky – vějířové a normální
– šroub na sponu pásu – nutná matice, zde byla použita z Favorita – závit 7/16
– spona pásu 6Y0 858 417 KFC N
Celková hmotnost pojezdů a konstrukce je 8,5 kg.
Hmotnost sedačky je něco málo přes 9 kg.
Celková hmotnost se pohybuje kolem 18 kg.
Nejjednodušší páteční operací bylo vyndání staré sedačky – povolením 4 šroubů pomocí tisícihranu M10. Dále následovalo sundání původní sedačky z originálních pojezdů. Tento úkon nám zabral asi 3 hodiny, jelikož závity šroubů jsou zality "barvou" a všechny běžné pokusy selhaly, musela na řadu přijít flexa a nezbylo nic jiného, než matky odpálit. Jediné, co se ještě v pátek dalo udělat, bylo namontovat rozebrané pojezdy zpět do auta.
Sobotní den začal naměřením podélníků a výřezů pro mechanizmus pojezdů. Délka jednoho je 39 cm. Nyní jsem naznačil díry pro přidělání rámu sedačky – každý drží na 4 šroubech M8x15mm. Tím máme připravené příčníky, na kterých bude sedět sedačka – délka jednoho je 50 cm. Na připravené podélníky a pojezdy se posadily příčníky a na vzniklý rám jsme vyzkoušeli sedačku a zjistili, jak je jí potřeba daleko posadit. Následuje vyvrtání všech potřebných děr, obroušení a odmaštění. Pak už jen povrchová úprava. Na řadu přišel lak – jeho základ tvoří 2-3 vrstvy plniče a samotná barva je použita ze vzorníku Škoda – 9910 černá perleť. Po dvou hodinách, kdy díly byly suché následovala montáž. Opět na pojezdy se našroubovaly podélníky a na ně příčníky. Trochu byl problém sesadit páku pojezdu, ale i to se zvládlo. Zbývalo už jen kompletní pojezdy s rámem sedačky namontovat k samotné sedačce a šup s tím do auta. Jako poslední operace byla namontovat sponu pásu a mohlo se vyrazit na první jízdu. První zážitky z jízdy se nedají popsat, to se musí zažít 🙂
A co dodat ještě závěrem. Nejvíce musím poděkovat svému tátovi Milanovi za pomoc a trpělivost, bez něj bych to sám dohromady nedal. Dále pak kamarádovi PavloviPS za asistenci při pátečním oddělání staré sedačky a Lewisovi za půjčení tisícihranu na sedačku.