Fantastické sedmé místo a dva světové body vybojovala česká posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v mimořádně náročné soutěži, která patří mezi vůbec nejtěžší v celém seriálu Mistrovství světa v rallye.Úspěch v Akropolis rallye se nerodil snadno, proto je výsledek Czech Rally Teamu Kopecký o to cennější.
Česká posádka nejvíce doplatila v úvodní rychlostní zkoušce na necitlivé pokropení povrchu trati pořadateli, ale vyzrálým výkonem se Jan s Filipem z výchozí pozice ve čtvrté desítce posunovali startovním polem výrazně vpřed. Po páteční etapě patřilo posádce startující s vozem Škoda Fabia WRC desáté místo a v sobotní etapě Jan Kopecký s Filipem Schovánkem zaznamenali posun na skvělou sedmou pozici. Jelikož ztráta soupeřů na českou dvojici nebyla výrazná, dal se očekávat náročný boj o sedmou příčku v nedělní etapě. Jan Kopecký velmi důrazně odrazil útok svých pronásledovatelů hned v počátku nedělní etapy, neboť dosáhl osmého a sedmého času v úvodních dvou rychlostních testech závěrečné etapy. V nedělní etapě nakonec náskok na své soupeře ještě zvýšil a vůz Škoda Fabia WRC v barvách Czech Rally Teamu Kopecký velmi zkušeně dovezl na sedmé pozici až na cílovou rampu. Jan Kopecký v Akropolis rallye vybojoval dva body do hodnocení jezdců světového šampionátu a rozšířil své letošní bodové konto světového šampionátu na čtyři body, neboť po jednom bodu získal v tomto roce v Rallye Monte Carlo a v Norské rallye.
"V první řadě chci říci, že sedmého místa v Akropolis rallye si nesmírně cením. Na našem výsledku se podílelo mnoho lidí, kterým patří velké poděkování. Technici a mechanici odvedli výbornou práci, neboť dovézt vůz až na cílovou rampu v takto rozbité soutěži není jednoduché. Obrovská vděčnost z mé strany patří všem našim partnerům a především společnosti Škoda Auto a.s., protože bez jejich významné pomoci bychom na světových soutěžích startovat nemohli.
Po loňských zkušenostech jsme věděli, že soutěž je skutečně extrémně náročná. Stále jsem měl na paměti, že v Akropolis rallye nerozhoduje jenom absolutní rychlost, ale i ohleduplnost jezdce k soutěžnímu automobilu a pneumatikám. Podmínky zde panují tak drsné, že prakticky na každém metru rychlostní zkoušky lze zásadně poškodit pneumatiky nebo vůz. V úvodních dvou etapách jsme měli dobrý rytmus a do závěrečné etapy jsme vstupovali ze skvělé sedmé pozice. Pochopitelně jsem očekával útok našich soupeřů, ale podařilo se mi hned v úvodu nedělní etapy atak odrazit. To již bylo jasné, že o vynikající sedmou pozici nás může připravit buď velká smůla nebo fatální chyba. Ze sedmé pozice, kterou vezeme do České republiky, mám opravdu velkou radost," řekl pilot Jan Kopecký.
"Pro mě osobně má náš výsledek velký význam, neboť v roce 1981 v Řecku vybojovala česká posádka Václav Blahna-Pavel Schovánek s vozem Škoda 130 RS osmou pozici v absolutním hodnocení. Nám se tedy podařilo vylepšit tento historický výsledek a stejně jako můj otec i já jsem navigoval v soutěžním automobilu značky Škoda. Nepochybuji o tom, že z našeho úspěchu má můj otec obrovskou radost.
Naše sedmé místo bych rád věnoval především našim mechanikům a technikům. Ti nejenom špičkově připravili vůz Škoda Fabia WRC, ale především strávili dlouhých 28 dní mimo domov a své rodiny na turné, které jsme začali testem před Rallye Sardinia a ukončili startem v Akropolis rallye," doplnil Filip Schovánek.
"Sedmé místo je obrovským úspěchem celého Czech Rally Teamu Kopecký. Moje velké uznání a poděkování si zaslouží všichni, kteří se na výsledku v extrémně náročné Akropolis rallye podíleli. Jsem rád, že jsme dokázali vybojovat dva světové body na řecké šotolině, která patří mezi doslova nejdrsnější v celém šampionátu. Naše posádka odvedla v Řecku znamenitou práci a dokázala velmi vhodně skloubit rychlost a spolehlivost v celé soutěži. Ačkoliv Jan s Filipem nepatří mezi nejzkušenější, podali opravdu velmi vyzrálý výkon. Z Řecka odjíždíme s výkonem i výsledkem, kterého si mimořádně cením,"
dodal vedoucí týmu Josef Kopecký.
Výsledky Akropolis rallye:
1. GRÖNHOLM M. / RAUTIAINEN T. (Ford Focus RS WRC) 06 3:49:20.8
2. LOEB S. / ELENA D. (Citroën C4 WRC) +0:38.6
3. SOLBERG P. / MILLS P. (Subaru Impreza WRC 2007) +1:34.1
4. HIRVONEN M. / LEHTINEN J. (Ford Focus RS WRC 06) +2:41.3
5. SOLBERG H. / MENKERUD C. (Ford Focus RS WRC 06) +4:52.7
6. ATKINSON Ch. / PREVOT S. (Subaru Impreza WRC 2007) +6:31.7
7. KOPECKÝ JAN / SCHOVÁNEK FILIP (ŠKODA Fabia WRC) +8:15.8
8. STOHL M. / MINOR I. (Citroën Xsara WRC) +8:56.2