Letošní Rallye Monte Carlo byla i o pneumatikách. Špičkové týmy použivájí MICHELIN PILOT ALPIN 4, a letos k úspěchu dovezli vítěze Sébastiena LOEBA, druhého Sébastiena OGIERA ns voze VW Polo R WRC nebo Seppa Wieganda, který zvítězil v nové kategorie WRC-2

Rallye Monte Carlo na hrotech

Mistrovství světa v automobilových soutěžích World Rally Championship 2013 odstartovalo na legendární Rallye Monte Carlo, tentokrát v podmínkách, které byly pro všechny soutěžící skutečnou výzvou. Letošní čtyřdenní závod se nesl ve znamení sněhu, ledu, deště a nízkých teplot, tedy kombinace, se kterou se závodníci setkali naposledy v polovině devadesátých let. Tyto náročné podmínky donutily piloty taktizovat při výběru pneumatik tak, aby měli co největší šanci na úspěch.

„Nejtěžší nebylo vybrat si pneumatiky, ale najít správnou strategii při limitovaném množství každého typu, který jsme pro tento závod měli k dispozici. Jednalo se skutečně o velice složitý úkol,“ prohlásil devítinásobný vítěz mistrovství světa Sébastien LOEB (CITROEN Total Abu Dhabi WRT/MICHELIN).

MICHELIN PILOT ALPIN 4

Každý pilot měl k dispozici pouze 20 hrotovaných pneumatik. Sníh a led, které celému závodu od středy dominovaly, rozhodly o tom, že se pneumatiky MICHELIN Pilot Alpin 4 v hrotované verzi stanou jednou z hvězd závodu, a to ze dvou důvodů…

Prvním důvodem byly výkony, které pneumatika prokazovala na velkém množství zledovatělých ploch a udusaného sněhu: 240 hrotů na každé pneumatice zaručilo maximální trakci a kontrolu nad vozidlem i na úsecích, kde byl snížený přímý kontakt s asfaltovým povrchem.
 
Druhým důvodem byla extrémní péče týmů, které měly na starosti své omezené množství autorizovaných pneumatik. Jost CAPITO a Yves MATTON, vedoucí týmů VOLKSWAGEN Motorsport a CITROEN Racing potvrdili, že vsadili na některá bezpečnostní opatření. „Od samého začátku závodu jsme naše piloty vybízeli, aby při jízdě po čistém asfaltu byli na své pneumatiky opatrní a dbali na to, aby pneumatiky příliš netrpěly. Od startu nám bylo jasné, že tato strategie je klíčovým faktorem k úspěchu,“ vysvětlil Jost CAPITO. „Náročné podmínky s sebou nesly jednoznačnou potřebu stanovit si ideální strategii, protože jsme neměli dostatek pneumatik, které by uspokojily všechny úseky s čerstvými hroty,“ uvedl Yves MATTON.

První kolo mistrovství světa FIA WRC 2013 se tak neslo ve znamení výkonů pneumatik MICHELIN, které na extrémně náročných úsecích zajistily potřebnou míru vysokých výkonů a postaraly se rovněž o to, aby diváci zhlédli vzrušující představení.

Výsledek ocenil Serge GRISIN, vedoucí motorsportových aktivit MICHELIN: „Mistrovství v takových podmínkách neodstartovalo již několik let. Rád bych poblahopřál a poděkoval Sébastienovi LOEBOVI a týmu CITROEN za jejich vítězství. Chtěl bych také vyzdvihnout vynikající výkony VOLKSWAGEN Polo R WRC, který byl na letošním ročníku rallye nováčkem. Výkony našich partnerů byly velice úzce spjaty s víceúčelovostí hrotovaných pneumatik MICHELIN Pilot Alpin 4, které v extrémních a velice variabilních podmínkách závodu prokázaly výjimečné jízdní vlastnosti.“

http://youtu.be/PlbOzwYR9UU