* Octavia Cup zveřejňuje kalendář závodů na sezónu 2018
Octavia Cup
Český okruhový pohár Octavia Cup zveřejnil kalendář závodů pro rok 2018. Letošní sezóna nabídne celkem sedm závodních víkendů v pěti evropských zemích. Octavia Cup zahájí sezónu poslední dubnový víkend na autodromu v Mostě po boku prestižní série ADAC GT, která zde bude mít svou českou premiéru. „S podobou kalendáře jsem spokojený. Konečně si novou techniku vyzkoušejí také závodníci v ostrém režimu. Všechny dosavadní testy naznačují, že máme vysoce spolehlivou techniku se skvělými jízdními vlastnostmi,“ uvedl promotér závodů Josef Zajíček.
Po úvodním závodu v Mostě budou následovat rakouský Red Bull Ring (18.-20. květen) a Tor Poznań v Polsku (15.-17. červen), obojí po boku FIA CEZ, německý Lausitzring (13.-14. července) spolu s P9 Challenge, Slovakiaring (17.-19. srpna) s FIA CEZ, poté opět mostecký autodrom při FIA Truck Prix (31. srpna – 2. září). Sezónu zakončí Octavia Cup na německém Nürburgringu po boku ADAC Westfalen Trophy (12. – 14. října).
Podoba kalendáře se připravovala už od října loňského roku. „Budeme závodit například na okruzích spjatých s F1 nebo se sérií DTM. Také během našich závodních víkendů nám budou po boku prestižní série. Vedle mezinárodní série ADAC pojedeme také třeba s evropskými trucky a s FIA CEZ. Jsem rád, že dva závody se pojedou v Německu, protože právě odtamtud zaznamenáváme nárůst zájmu o Octavia Cup,“ říká zástupce promotéra Pavel Mařan.
V druhé polovině roku 2017 proběhla důkladná změna technické koncepce vozu pod taktovkou německé firmy LMS Engineering. Pro novou sezónu bude mít celá flotila nové převodovky, které vychází z pohárového Seatu Leon MK2. Práce na změně konceptu auta v hodnotě mnoha milionů korun a všechny technické úpravy financoval promotér závodů. „Musím potvrdit, že se s převodovkami pracuje nyní skvěle, a to nejen díky lepšímu zpřevodování, ale hlavně díky rychlejší odezvě, která se blíží rychlosti sekvenčních převodovek. Další důležitou novinkou je nová mapa motoru. Tlak turba je přenesen do vyšších otáček, takže z výjezdů auto nečelí nadměrnému výkonu a jezdec tak nemusí zápasit s nedotáčivostí při trakci,“ komentuje technické úpravy testovací jezdec Octavia Cupu a loňský vítěz série ETCC Petr Fulín. „Octavia Cup nyní nabízí pohárové auto, které bude pro jezdce čitelné a zábavné. Pozitivně hodnotím také nové uspořádání vnitřní ergonomie. Každý by se měl v autě cítit komfortně, a to bez ohledu na postavu,“ dodal.