Lappi/Ferm přijedou do Německa jako nová vedoucí posádka klasifikace WRC 2. Kopecký/Dresler dominují českému mistrovství v rally. Tři posádky ze zákaznického programu se s novým vozem Fabia R5 postaví na start Německé rally. Šéf ŠKODA Motorsportu Michal H
ŠKODA Fabia R5
Po posledních dvou „doublech“ ve WRC 2 po sobě sází ŠKODA s novým vozem Fabia R5 i na Německé rally na útok. Na asfaltové tratě devátého podniku mistrovství světa vyjede hned pět nových vozů ŠKODA Fabia R5. Jako aktuální vedoucí posádka tabulky WRC 2 odstartuje finské tovární duo ŠKODA Esapekka Lappi/Janne Ferm. Jako druhá tovární posádka se na start postaví Jan Kopecký/Pavel Dresler. A k tomu tři kvalitní posádky ze zákaznického programu s vozy Fabia R5. Na všech pět vozů ŠKODA s pohonem všech kol čeká 375 kilometrů s 21 náročnými rychlostními zkouškami.
„Pět vozů Fabia R5 na Německé rally – silné vystoupení potvrzuje, že jsme při vývoji našeho nového soutěžního speciálu odvedli dobrou práci. Německá rally bude pro naše posádky enormní výzvou. Po dvou úspěšných „double“ vystoupeních po sobě samozřejmě chceme opět jet na vítězství a zůstat na úspěšném kurzu,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek.
Německá rally
Nový vůz Fabia R5 se musí na Německé rally poprvé osvědčit na oficiální rally na asfaltu. První čtyři starty nového soutěžního speciálu na mistrovství světa byly ve znamení šotolinových tratí. Rozmanité tratě kolem města Trevír (Trier) patří nejen kvůli obávaným kamenům na okraji silnice k nejtěžším soutěžím na asfaltu v mistrovství světa FIA v rally.
„Bude to extrémně napínavá Německá rally. Obrovsky se těším na výzvu ze strany Jana Kopeckého a tří týmů ze zákaznického programu. Naším cílem je třetí vítězství ve WRC 2 po sobě. Ale bude to zatraceně těžké,“ říká Esapekka Lappi. Tento finský jezdec naposledy triumfoval jak na Polské rally, tak na Finské rally a v současné době vede klasifikaci WRC 2.
Silná je v této sezóně také česká posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler. Ta přijede na Německou rally jako neporažená vedoucí dvojice českého mistrovství v rally (MČR). Kopecký je před svým druhým startem ve WRC 2 s novým vozem Fabia R5 přiměřeně optimistický: „Pavel i já se obrovsky těšíme, že se opět můžeme ukázat na mistrovství světa. Při našem debutu letos na Sardinii se nám podařilo dojet na třetím místě. Uděláme vše pro to, abychom se v i Německu dostali na stupně vítězů,“ říká 33letý jezdec. Trať by měla Kopeckému, který je specialistou na asfalt, vyhovovat, navíc zná Německou rally nejlíp – v r. 2007 zde pátým místem dosáhl jednoho ze svých nejlepších výsledků v královské třídě WRC.
Kromě obou továrních posádek pojedou s vozy Fabia R5 Nasser Al-Attiyah, Armin Kremer a Fabian Kreim. Úřadující šampion WRC 2 Nasser Al-Attiyah, dvojnásobný vítěz legendární Rally Dakar, jako zákazník poprvé otestuje nový vůz Fabia R5. Kreim z týmu ŠKODA AUTO Deutschland jednorázově hostuje na mistrovství světa FIA v rally. Bývalý mistr Evropy Kremer je v současnosti se 34 body na devátém místě celkové klasifikace WRC 2.
Mistrovství světa FIA v rally (WRC 2)
Soutěž/Datum
Rally Monte Carlo; 22.01.–25.01.2015
Rally Sweden; 12.02.–15.02.2015
Rally Mexiko; 05.03.–08.03.2015
Rally Argentina; 23.04.–26.04.2015
Rally Portugal; 21.05.–24.05.2015
Rally Italia; 11.06.–14.06.2015
Rally Poland; 02.07.–05.07.2015
Rally Finland; 30.07.–02.08.2015
Rally Deutschland; 20.08.–23.08.2015
Rally Australia; 10.09.–13.09.2015
Rally France; 01.10.–04.10.2015
Rally Spain; 22.10.–25.10.2015
Rally Great Britain; 12.11.–15.11.2015
Víte, že …
… Esapekka Lappi a Janne Ferm jako jediná posádka v tomto roce vyhráli dvě rally WRC 2 po sobě? Finové triumfovali na posledních dvou podnicích sezóny v Polsku a Finsku.
… Esapekka Lappi je tak v čele klasifikace WRC 2, ačkoli absolvoval pouze čtyři z osmi podniků sezóny? Se 70 body tak nyní vede před svým finským krajanem Jarim Ketommaou (67 bodů). Pontus Tidemand (61 bodů), další tovární jezdec ŠKODA, je na čtvrtém místě. Jan Kopecký má po jediné účasti ve WRC 2 v tomto roce na svém kontě již 15 bodů.
… tovární posádka ŠKODA Pontus Tidemand/Emil Axelsson tentokrát startovat nebude kvůli své cestě za titulem v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC)? O minulém víkendu se tato posádka zúčastnila čtvrtého podniku sezóny v Malajsii. Po třech vítězstvích a jednom druhém místě vede tato úspěšná dvojice suverénně celkovou klasifikaci APRC.
… Německá rally měla premiéru v roce 1982? Od počátku byla součástí mistrovství Evropy. Od r. 2000 sídlí servisní centrum v Trevíru, o dva roky později byla Německá rally poprvé na programu mistrovství světa FIA v rally.
… slavná Panzerplatte bude v sobotu zároveň místem konání nejkratší a nejdelší rychlostní zkoušky Německé rally? Dvakrát je třeba překonat 45,61 km dlouhou „Panzerplatte Lang“ v někdejším vojenském prostoru, a hned třikrát 2,87 km krátkou Panzerplatte „Arena“.
… Německá rally je kvůli rozdílným charakteristikám rychlostních zkoušek mimořádně náročná? U dílčích úseků ve vojenském prostoru Baumholder je třeba zvládnout různé podklady, přes vinice u Mosely se jede po úzkých a hrbolatých silnicích, v horách pohoří Eifel čeká spousta zatáček a vrcholů a na silnicích přes Sársko je třeba hlavně noha na plynu.
… start a cíl se koná před slavnou římskou branou Porta Nigra v Trevíru? V překladu to znamená „Černá brána“. Ta je součástí světového kulturního dědictví UNESCO a byla postavena kolem roku 180 po Kristu.
… město Trevír bylo založeno před více než 2 000 lety pod jménem Augusta Treverorum? Trevír si tak nárokuje titul nejstaršího města Německa.