Celkem tři roky pauzy, včetně roku pilných příprav a roku náročného testování, stály u zrodu projektu Fabia Super 2000, kterým Škoda Motorsport navázala na svou unikátní více než stoletou tradici motoristického sportu.Svůj nový speciál představil tovární tým na lednové rally Monte Carlo, kde příjemně překvapil celý závodní svět a vysloužil si slova plná uznání. Další soutěže seriálu IRC přinesly výjimečné momenty pro celý tým a zejména vítězství posádky Hänninen – Markkula na červencové ruské rally a dvě vítězství posádky Kopecký-Starý na české a španělské rally (v srpnu a září) se nesmazatelně zapsaly do dějin rallyového sportu pod značkou s okřídleným šípem ve znaku. Ve své první sezoně dosáhli Kopecký se Starým na výborné druhé místo šampionátu IRC a stejnou pozici vybojovala značka Škoda mezi výrobci, a to navzdory tomu, že se programově neúčastnila celého seriálu.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, k projektu Fabia Super 2000 konstatuje: „Vstupovali jsme do projektu s jasnou vizí třech hlavních linií – sportovní (i), kde byla jasnou prioritou účast na vybraných soutěžích IRC, zákaznickou (ii), kde bylo naším cílem prodej 10-15 vozů privátním zákazníkům a spolupráce s našimi importéry a dalším vývojem vozu (iii), což je v podstatě nikdy nekončící proces. Všechny tři linie se navzájem prolínají a podíváme-li se na naše výsledky v roce 2009, můžeme být celkově spokojeni. Dosáhli jsme cenných sportovních úspěchů, stali jsme se plnohodnotnou konkurencí ostatních značek a jsem přesvědčen, že jsme vyvinuli rychlé a spolehlivé auto, které je schopné ve spojení s kvalitní posádkou vítězit. V průběhu roku 2009 dosáhly na vícero úrovních špičkových výsledků též privátní týmy. Připomeňme vítězství Švéda Patrika Sandella na norské a kyperské rally v kategorii PWRC v barvách týmu BRR, triumf řeckého pilota Lambrose Athanassoulase s Fabií S2000 v italském A-style týmu na rally Acropolis či první místo Nora Eyvinda Brinyldsena v kategorii N na katalánské rally. Fabie S2000 slavily skvělé výsledky též v rámci národních šampionátů zejména Rakouska (jezdec Raimund Baumschlager), Španělska (Alberto Hevia) a Itálie (Piero Longhi). Za volantem privátní Fabie týmu BRR se zaskvěl rovněž člen továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen vítězstvím na finské rally. V kontextu s výsledky jsme značce Škoda udělali obrovskou reklamu.“
„Na poli prodeje vozů soukromým subjektům jsme do této chvíle prodali zatím 13 vozů a do konce roku bychom chtěli uskutečnit ještě prodej minimálně tří dalších speciálů. Zájem po celý rok převyšoval naše výrobní možnosti, což je určitě výraz uznání kvalit Fabie Super 2000, rovněž nás těší zájem ze strany importérů o podporu a participaci na celém projektu. To přináší ve svém konečném efektu spoustu pozitivních synergií pro značku Škoda na celém světě. V budoucnosti se soustředíme na upevnění pozic na trzích, které jsme již naším vozem oslovili – Itálie, Španělsko, Rakousko, Česko, Belgie, Spojené arabské emiráty a cílem je vstoupit též do zemí s velkým potenciálem jak pro motoristický sport tak pro značku jako takovou – Německa, Polska, Francie, Slovenska, severských zemí. Veřejnosti trochu skrytou zůstane oblast pokračujícího vývoje vozu, kde dále budeme usilovat o zlepšení všech jeho parametrů“, pokračuje Hrabánek.
„Náš sportovní program pro tento rok končí. Naší prioritou pro nadcházející sezonu zůstává seriál IRC, stejně jako letos se i v příštím roce budeme účastnit vybraných soutěží, rádi bychom však počet našich startů navýšili. S jistotou mohu nyní říci, že se zúčastníme lednové Rally Monte Carlo, která bude díky oznámenému rozsahu televizního pokrytí stanicí Eurosport dalším historickým mezníkem pro fanoušky rallyového sportu po celém světě. Rád bych poděkoval oběma posádkám za výtečnou celoroční práci, která nespočívá jen v odjetých kilometrech. Ke všemu přistupovali s plnou vážností a stoprocentním nasazením a jsou nedílnou součástí našich úspěchů. Obrovský dík patří celému týmu Škoda Motorsport, který si meze sebe rozděluje obrovské penzum práce“, uzavírá letošní hodnocení Michal Hrabánek.