Při sjezdu na 14. RT došlo ke kontaktu se skálou. Následkem této nepříjemnosti bylo poškozené zavěšení a ohnutá spojovačka. Na místě jsme auto zprovoznili, ale museli jsme vynechat závěrečné „Turini“. Nejkratší cestou jsme se vydali zpět do Monte Carla do
Škoda 130RS
Po startu se Karel Mach a Honza Bláha vydali s historickou Škodou 130 RS na nejdelší část své hvězdicové jízdy. Poslední informace jsme Vám předali včera v podvečer z časové kontroly v Remeši. Posádky startující ze skotského Glasgow projížděli přes časové kontroly v Langres, Champagnole, Annecy-le-Vieux nebo St. Nazaire en Royans, aby dorazily až do Valence. Od startu z Glasgow do cíle hvězdicové jízdy ve Valence má historická „eresa“ na tachometru natočeno již 2036 kilometrů.
Rallye Monte-Carlo Historique
Úterní etapa XVI. Rallye Monte-Carlo Historique se jela kolem města Valence. Tato „okruhová“ etapa měřila celkem 320 kilometrů a soutěžící se vrátili zpět do Valence. Po trase čekaly na všechny soutěžící celkem čtyři regularity testy. Naši posádku, ve složení Karel Mach a Jan Bláha, stále pronásleduje problém s unikající chladící kapalinou motoru historické Škody 130 RS. To klade zvýšené úsilí hlavně na kontrolu teploty motoru.
Výměna těsnění pod hlavou
Karla Macha s Honzou Bláhou provází od samého startu ve skotském Glasgow, problém se ztrácející se chladící kapalinou. Po celou trasu tak musejí do své historické Škody 130 RS dolévat vodu a nepřetržitě hlídat teplotu motoru. Bohužel tento problém vygradoval dnes během etapy, která vedla z Valence do Gapu. Po dvou odjetých „ertetách“ se naše posádka dostala až do časové kontroly v Gare de CLELLES. Tam již čekal doprovodný tým a bylo rozhodnuto vyměnit těsnění pod hlavou motoru. Ihned se do práce pustili Marcel Tuček a Honza Froněk. Přihlížejícím posádkám a divákům se tak naskytl nevšední obrázek, kdy se na soutěžní Škodě 130 RS měnilo těsnění motoru rovnou na ulici. Oprava se zdařila a Karel s Honzou vyrazili se zpožděním na další „ertety“ a úspěšně dorazili do cíle v Gapu.
Legendárním Col de Turini
Závěrečná etapa XVI. Rallye Monte-Carlo Historique, která odstartovala včera v podvečer z Monaka, měla v podání naší posádky opravdu dramatický průběh. Kvůli havárii na čtrnácté „ertetě“ museli Karel s Honzou vynechat poslední měřený úsek, kterým byl průjezd legendárním Col de Turini. Po provizorní opravě se pak rovnou vydali nejkratší cestou do poslední časové kontroly zpět do Monaka. Poškození týmové Škody 130 RS se ukázalo jako „jízdy schopné“, ale rozhozená geometrie řízení doslova „sežrala“ všechny pneumatiky na autě. Karel s Honzou nakonec svou „eresu“ do cíle letošního Rallye Monte-Carlo Historique dovezli a úspěšně tak zakončili svou třetí misi na této soutěži historických automobilů.
Jen pro úplnost doplníme, že posádka Karel Mach a Honza Bláha dovedla svůj vůz ŠKODA 130RS na 218 místě z 252 posádek, které dojely do monackého cíle. Na startu stálo 302 posádek.
Tisková správa ČK motorsport