Fabia R2 je určena širokému spektru amatérských závodních jezdců, kteří hledají moderní, cenově dostupný a spolehlivý vůz pro rally v kategorii R2.
Škoda Fabia R2
Fabia R2 vychází se sériového modelu tohoto oblíbeného malého vozu, podstatně se ovšem liší motorem, podvozkem, kinematikou náprav a převodovkou. Podvozek byl oproti sériovému modelu výrazně přepracován, stejně tak byla sportovně upravena kinematika náprav. Fabia R2 je navíc vybavena sekvenční převodovkou. Pod kapotou pracuje výkonný motor 1.6 16V o výkonu 132 kW. Maximální točivý moment činí 194 Nm při 5 500 ot./min. Cena vozu Fabia R2 činí 62 000 Euro.
První sezóna
Vývoj včetně důkladných testů probíhal téměř dva roky ve společnosti Impromat Car v těsné spolupráci s automobilkou Škoda. Impromat Car, firma specializovaná na oblast v motoristickém sportu bude rovněž zajišťovat budoucí odbyt vozidel. Letošní rok byl první oficiální sezónou, ve které se objevilo již několik Fabií R2 a zodpovědně můžeme říci, že vůz v sobě má velký potenciál, který potvrdil svými výsledky. Zvláště v posledním vystoupení v Itálii nejen, že vyhrála třídu R2 kde s klidem porazila vozy Citroen C2 R2, ale pochutnala si i na Cliu R3 A.Broccoli.
Značka Škoda v rally
Škoda Fabia R2 je dalším důležitým prvkem v mozaice aktivit české automobilky na poli motoristického sportu. Škoda dnes patří k nejúspěšnějším značkám v automobilových soutěžích, kde získala tituly v SWRC, IRC, MMČR. Již nyní můžeme říci, že z Fabie R2 se stalo opravdové závodní náčiní ověnčené již několika významnými úspěchy.
Fabia R2 – technická data:
Motor: atmosférický 1.6 16V/132 kW
Zdvihový objem: 1598 cm3
Maximální výkon v kW při ot/min: 132/7 500
Max. točivý moment v Nm při ot/min: 194/5 500
Elektronika motoru: Magneti-Marelli
Pohon: přední náprava
Převodovka: sekvenční pětistupňová Sadev